Co wpływa na niezadowolenie Hiring Managerów z procesu rekrutacyjnego?
Jeśli jednak Hiring Manager ma zastrzeżenia do pracy rekrutera, może to być spowodowane wieloma czynnikami, które możemy umieścić w trzech kategoriach:
- warsztat rekruterski (sourcing, praca z kandydatami, prowadzenie procesu, spójność działań, profesjonalizm),
- komunikacja z HM (dzielenie się wiedzą, opiniami i informacjami, budowanie relacji z HM, sprawianie, by HM wiedział, co dzieje się w procesie),
- narzędzia i standardy w firmie (skąd czerpiemy kandydatów, ile pracy Hiring Managera wymaga nasz ATS i nasz proces, czy proces jest efektywny).
![]()
Ze strony Hiring Managera czasem ciężkie do uchwycenia może być to, z czego wynikają niedociągnięcia, które sprawiają, że jest on niezadowolony. Może twierdzić, że po prostu źle układa się współpraca lub że podsyłani są słabi kandydaci.
Jak mierzymy jakość i efektywność procesu rekrutacyjnego?
W Miele Global Services mierzenie satysfakcji Hiring Managerów było projektem, za który chcieliśmy się zabrać już od dłuższego czasu. Czas szybkiego wzrostu naszego SSC i priorytet stworzenia innych procesów HR-owych sprawił, że projekt przesunął się na 2025 r., co nie oznacza jednak, że wcześniej proces rekrutacyjny nie był u nas opomiarowany lub że nie był weryfikowany poziom satysfakcji Hiring Managerów.
Jako wskaźniki jakości i skuteczności rekrutacyjnej stosujemy m.in. ilościowe wskaźniki procesu rekrutacji:
- czas od otwarcia wakatu do rozpoczęcia przez kandydata pracy (z podziałem na rekrutera, zespół, Hiring Managera i wymagania wobec kandydata),
- procent rekrutacji zamykanych w założonym czasie (z podziałem na...