Troska o innych i dbanie o różnorodność to dobre decyzje. Społeczna odpowiedzialność znakiem rozpoznawczym Banku BNP Paribas

Strefa Inspiracji

Różnorodność perspektyw sprzyja innowacyjności i lepszemu rozwiązywaniu problemów. Budowanie inkluzywnej kultury wzmacnia zaangażowanie i pozytywnie wpływa na wizerunek marki. W efekcie D&I wspiera rozwój biznesu zarówno bezpośrednio – przez lepsze wyniki zespołów, jak i pośrednio – budując markę pracodawcy i większą lojalność pracowników(-czek), klientów(-ek), partnerów(-ek). Osiągnięcie takiego stanu wymaga jednak solidnego zaplanowania i dużego wysiłku. Wykazanie, że instytucja finansowa naprawdę ma moc sprawczą, aby zmieniać świat, wymaga wytrwałości, dialogu i dzielenia się efektami najlepszych praktyk.

Zrównoważony rozwój

„Na obecnym poziomie cywilizacyjnym możliwy jest rozwój zrównoważony, to jest taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie” – tak o zrównoważonym rozwoju pisali autorzy raportu Nasza wspólna przyszłość wydanego przez Światową Komisję ds. Środowiska i Rozwoju blisko 40 lat temu – w 1987 r.
Takie podejście wymaga długofalowego myślenia o wzroście i wyzbycia się pokusy maksymalizacji zysków tu i teraz – kosztem środowiska, przyszłych pokoleń czy innych grup społecznych. Właśnie dlatego doktryna zrównoważonego rozwoju jest tak rozległa, wychodząc daleko poza wąskie ramy teorii ekonomicznej.
To filozofia wzrostu, która zakłada, że w przyszłości świat może być lepszym miejscem niż dziś.
Definicyjnymi ramami zrównoważonego rozwoju dla biznesu jest ESG – akronim stworzony od angielskich słów oznaczających środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny. Zasady ESG pomagają firmom, ale także regulatorom, inwestorom, kontrahentom i Klientom(-kom), oceniać, czy podejmowane działania mają charakter zrównoważony.

Bank dobrych decyzji

W Banku BNP Paribas od wielu lat konsekwentnie podejmujemy działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i świadomego uczestnictwa w życiu społecznym. U podstaw hasła „Bank dobrych decyzji” leży przekonanie, że instytucje finansowe mogą i powinny kierować się w swoich działaniach wartościami, a biznesowa efektywność nie musi stać w sprzeczności ze społeczną odpowiedzialnością. W Banku BNP Paribas podejmujemy „dobre decyzje” i zachęcamy do tego samego swoje otoczenie.
Takie podejście ma źródło w strategii banku – GObeyond. Jednym z jej filarów jest hasło POSITIVE, za którym stoi idea pozostawania odpowiedzialnym i zaufanym partnerem finansowym, który wspiera pozytywny i zrównoważony rozwój Klientów(-ek), biznesu. W banku nie tylko koncentrujemy się na rozwijaniu oferty produktów i usług z pozytywnym wpływem środowiskowym i społecznym, ale jako instytucja inkluzywna, dostępna dla wszystkich i zaangażowana w kwestie społeczne, konsekwentnie prowadzimy aktywne działania w obszarze wspierania różnorodności, wdrażania strategii równościowych i przeciwdziałania dyskry...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy