Czy Polacy poleciliby swoją pracę znajomym?
Polacy ponownie w umiarkowanym stopniu poleciliby swoją pracę znajomym o podobnym profilu zawodowym. Zdecydowanie poleca swoją pracę 38% osób (oceny 9 i 10 w skali 0–10, tzw. Promotorzy wg metodologii NPS, Net Promoter Score), w umiarkowanym stopniu poleca ją 25% osób (oceny 7 i 8 w skali 0–10, tzw. Pasywni).
POLECAMY
Skłonność do polecania swojej pracy
Jednak wyniki drugiego badania wyraźnie wskazują na tendencję ukierunkowaną na większą chęć pracowników do polecania swojej pracy osobom o podobnym profilu zawodowym (wynik NPS 2017 r.: 14; wynik NPS 2018 r.: 1). Może to świadczyć o dużej dynamice z jaką zmienia się rynek pracy. Pracodawcy większą uwagę przywiązują do badania potrzeb pracowników, mocno rozwija się dziedzina Candidate i Employee Experience. Dodatkowo duża konkurencja na rynku powoduje, że pracodawcy coraz szybciej reagują i wprowadzają zmiany w swoich organizacjach, które ukierunkowane są na poprawę doświadczanej jakości pracy przez pracowników.


Edycja pierwsza : N=901 osób, z wykształceniem średnim i wyższym, które obecnie pracują; edycja druga: N=923 osób z wykształceniem średnim i wyższym, które obecnie pracują.
Nie zaobserwowano istotnych różnic wśród czynników, które wpływają na polecanie obecnej pracy innym. Elementem zdecydowanie najbardziej godnym polecenia jest przyjazna atmosfera pracy, uważa tak 54% badanych. Ten czynnik pojawił się również na pierwszym miejscu wśród wymienianych w pierwszej edycji badania (pierwsza edycja badania: 58%, N=901). Mniej niż połowa badanych poleciłaby swoją pracę ze względu na współpracowników, na których można liczyć oraz możliwość zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. Docenianymi czynnikami są również dobre wynagrodzenie (42%), relacje z przełoż...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!