Efektywna i dynamiczna komunikacja wewnętrzna to jeden z głównych filarów nowoczesnej kultury organizacyjnej firm, które wspierają otwarty dialog między pracownikami oraz nie obawiają się odejścia od tradycyjnego, kaskadowego obiegu informacji. Wkroczyliśmy bowiem w erę digitalizacji przedsiębiorstw, której towarzyszy gotowość do ciągłej zmiany oraz nieustanna potrzeba wymiany informacji i wiedzy w czasie rzeczywistym. Naturalnym sposobem porozumiewania się stały się dla nas komunikatory oraz media społecznościowe, które coraz częściej detronizują piętrzące się w naszych skrzynkach e-maile.
Poszukiwanie odpowiedniego narzędzia do komunikacji wewnętrznej
Podczas poszukiwań odpowiedniego narzędzia zależało nam na możliwości kierowania komunikacji zarówno do ogółu organizacji, jak i do mniejszych grup, tak aby odpowiednio dostosowywać kontent do potrzeb poszczególnych odbiorców wewnątrz całej grupy Trans.eu. Testowaliśmy różne rozwiązania dostępne na rynku, zawiązaliśmy w tym celu nawet specjalną grupę projektową. I gdy praktycznie byliśmy już zdecydowani na wdrożenie jednego z nich, niespodziewanie otrzymaliśmy zaproszenie na webinar od Facebooka, na którym został zaprezentowany Workplace (wtedy jeszcze funkcjonował on pod nazwą Facebook at Work), czyli biznesowa wersja najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. Uczestniczyło w nim kilka osób z różnych zakątków naszej organizacji, w tym prezes. Jednogłośnie uznaliśmy, że dokładnie takiego narzędzia: prostego, intuicyjnego oraz zachęcającego do interakcji, szukaliśmy od samego początku.
Przygotowania do wdrożenia Workplace
Facebook zaprosił nas do programu Early Adopters, ponieważ w tamtym okresie produkt znajdował się jeszcze w fazie laboratoryjnej. Czas wdrożenia produktu w organizacji zost...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!