Przychodzi nowe. O redefinicji sukcesu i wartości pracy

Raport

Dlaczego mam iść do pracy właśnie do tej firmy, a nie do innej? Czemu właśnie jej mam zaoferować swoje kompetencje? Czy zapewni mi coś więcej, niż ta z konkurencyjnej oferty? To pytania, które mogą zadawać sobie kandydaci do pracy. A skąd przyjdzie odpowiedź? Najlepiej z jasno i precyzyjnie określonego employee value proposition. Dzięki niemu kandydat, ale i obecny pracownik, widzą, jakie korzyści otrzymują za swoje zaangażowanie, umiejętności i czas. Jak jednak je określić, by nie były jedynie hasłami, które ładnie brzmią i dobrze wyglądają na firmowej stronie, ale żeby niosły realną wartość?

By zaplanować i stworzyć employee value proposition, należy zadać pytanie, jacy są nasi pracownicy i kandydaci do pracy u nas. Jakie korzyści, doświadczenia i wartości będą dla nich atrakcyjne na tyle, by zostali z nami na dłużej, i by zdecydowali się do nas przyjść. Podpowiedzią mogą być też dane płynące z rynku pracy, np. badania ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Bliżej Siebie”, w tym najnowszy raport „Sukces na wagę zdrowia – o kondycji psychicznej i przyszłości pracy”.
Pamiętajmy, że EVP nie może być jedynie wymysłem oderwanym od rzeczywistości. Musi odpowiadać na realne potrzeby i sięgać po to, co rzeczywiście ma znaczenie.

Cenimy to, co wymierne, ale...

Najnowsze badanie kampanii „Bliżej Siebie” potwierdza, że wynagrodzenie stanowi fundament, który musi być konkurencyjny. Połowa osób w środowisku pracy wskazuje zbyt niskie zarobki jako główną przyczynę myślenia o zmianie pracy, dla połowy stanowią one czynnik obniżający kondycję psychiczną (wskazywany przez najwięcej osób i przez 16% stawiany jako główny czynnik na pierwszym miejscu).

Pamiętajmy jednak, że wynagrodzenie nie jest tym, co buduje prawdziwą lojalność i zaangażowanie. To właśnie tutaj – a tym samym w EVP – dochodzą do głosu aspekty związane z rozwojem, kulturą organizacyjną, a także te emocjonalne, jak poczucie sensu, wpływu, satysfakcja z pracy, docenienie (nie bez powodu docenianie wskazywane jest jako najważniejsza kompetencja współczesnego lidera). To, można by powiedzieć, „miękkie” elementy, którym wielu pracodawców może nie poświęcać należytej uwagi, skupiając się wyłącznie na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy