By zaplanować i stworzyć employee value proposition, należy zadać pytanie, jacy są nasi pracownicy i kandydaci do pracy u nas. Jakie korzyści, doświadczenia i wartości będą dla nich atrakcyjne na tyle, by zostali z nami na dłużej, i by zdecydowali się do nas przyjść. Podpowiedzią mogą być też dane płynące z rynku pracy, np. badania ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Bliżej Siebie”, w tym najnowszy raport „Sukces na wagę zdrowia – o kondycji psychicznej i przyszłości pracy”.
Pamiętajmy, że EVP nie może być jedynie wymysłem oderwanym od rzeczywistości. Musi odpowiadać na realne potrzeby i sięgać po to, co rzeczywiście ma znaczenie.
Cenimy to, co wymierne, ale...
Najnowsze badanie kampanii „Bliżej Siebie” potwierdza, że wynagrodzenie stanowi fundament, który musi być konkurencyjny. Połowa osób w środowisku pracy wskazuje zbyt niskie zarobki jako główną przyczynę myślenia o zmianie pracy, dla połowy stanowią one czynnik obniżający kondycję psychiczną (wskazywany przez najwięcej osób i przez 16% stawiany jako główny czynnik na pierwszym miejscu).
Pamiętajmy jednak, że wynagrodzenie nie jest tym, co buduje prawdziwą lojalność i zaangażowanie. To właśnie tutaj – a tym samym w EVP – dochodzą do głosu aspekty związane z rozwojem, kulturą organizacyjną, a także te emocjonalne, jak poczucie sensu, wpływu, satysfakcja z pracy, docenienie (nie bez powodu docenianie wskazywane jest jako najważniejsza kompetencja współczesnego lidera). To, można by powiedzieć, „miękkie” elementy, którym wielu pracodawców może nie poświęcać należytej uwagi, skupiając się wyłącznie na...