HR w niestabilnym środowisku biznesowym – jak HR Business Partnerzy w DHL wspierają

Temat Numeru

Tam gdzie biznes działa w środowisku, w którym jedyną pewną rzeczą jest ciągła zmiana, rola HR jest szczególnie ważna. Już kilka lat temu firma DHL zrozumiała, że dla rozwoju potrzebuje struktur HR, które będą zarazem stabilne i elastyczne, ale przede wszystkim będą bardzo blisko biznesu

Z artykułu dowiesz się

  • Jakie kompetencje należy wykształcić w organizacji i jak to zrobić, aby zapewnić sprawne działanie w zmiennym środowisku na przykładzie DHL?
  • Jak od nowa zdefiniować rolę HR i przekonać kadrę menedżerską do włączenia HR do podejmowania decyzji biznesowych?
  • Jak wspierać menedżerów w zakresie zarządzania pracownikami w różnym wieku i o różnym poziomie kwalifikacji?

 

DHL Parcel, będąca częścią grupy Deutsche Post DHL, jest jedną z największych firm dystrybucyjno-logistycznych w Polsce. Zatrudnia ponad 2600 pracowników i tyle samo kurierów. Jest organizacją rozproszoną, obsługującą ponad 30 000 klientów dziennie. Rozbudowana struktura personalna nie jest głównym wyzwaniem dla działów HR, najwięcej zagrożeń płynie z otoczenia biznesowego, w którym działa organizacja. DHL Parcel działa w środowisku VUCA, co oznacza, że zmienność i nieprzewidywalność są wpisane w działania biznesowe na wszystkich szczeblach funkcjonowania organizacji. Źródeł VUCA należy szukać w wojskowości: tak bowiem określano rzeczywistość, która jest zmienna (volatil), niepewna (uncertain), złożona (complex) i wieloznaczna (ambiguous). Dokładnie takie jest środowisko usług kurierskich: działanie pod ciągłą presją czasu, przy zachowaniu wysokiego poziomu obsługi klienta, silnej konkurencji i nowych rozwiązaniach technologicznych. To, że zmiany się pojawią, jest pewne, jedynie ich kierunek jest trudny do przewidzenia.

Działanie organizacji w środowisku VUCA dla HR oznacza konieczność przygotowania uniwersalnych i optymalnych narzędzi i rozwiązań, k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    Od 5 lat pełni funkcję HR Business Partnera w DHL Poland sp. z o.o., z sukcesami wdrażając wizję partnera strategicznego dla biznesu. Trener, coach wewnętrzny.

    Marta Eromin od piętnastu lat pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Jest absolwentką Andragogiki na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych na ALK: HR Biznes Partnering i Zarządzanie Kapitałem Ludzkim. Przez siedem lat pracowała w agencjach doradztwa personalnego zajmując się kompleksową obsługą klientów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. W roli HR Business Partnera od 11 lat a od 6 lat HR Business Partner w DHL Parcel Polska. W swojej roli nie tylko wspiera biznes ale prowadzi również projekty HRowe i ogólnofirmowe, takie jak: Wonder Mums, Ludzi na szczyt, Liderki w logistyce czy też LiderSpot. Ukończyła liczne warsztaty i szkolenia w dziedzinie zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi. Jest certyfikowanym coachem, posiada również certyfikat Extended Disc oraz PRINCE 2 Foundation.