Programy ambasadorskie. Jak ugryźć ten temat?

Strefa Inspiracji

Peter Drucker pisał, że „najbardziej rzadkim zasobem w każdej organizacji są odpowiedni ludzie”. Zakładając, że na naszym pokładzie mamy tych odpowiednich, którym chce się chcieć, pozostaje nam odpowiednio wykorzystać ich zaangażowanie. Świetnym pomysłem mogą okazać się wewnętrzne programy ambasadorskie.

Zakładam, że większość praktyków HR słyszała o studenckich programach ambasadorskich jako jednym ze sposobów budowania wizerunku pracodawcy. Na początku prowadzone były  głównie przez firmy z branży konsulting i FMCG, aktualnie są praktykowane zarówno przez dużych, jak i mniejszych pracodawców niemalże ze wszystkich branż. W uproszczeniu: programy ambasadorskie polegają na tym, że firma współpracuje ze studentami, którzy pomagają jej w promocji marki na uczelni, a w zamian studenci otrzymują dodatkowe szkolenia, gadżety firmowe (czasami wynagrodzenie), a najlepsi także praktyki w firmie. Jest to jeden ze sposobów na rozpoczęcie kariery u wymarzonego pracodawcy – z punktu widzenia studenta, i na budowanie wizerunku firmy/przyciągnięcie talentów wśród studentów – z punktu widzenia firmy. Program wymagający i angażujący zasoby wewnętrzne firmy, ale wdzięczny i niezwykle skuteczny w działaniach employerbraningowych. 
W jaki sposób wykorzystać ten mechanizm wewnątrz firmy? Czy można przygotować program skierowany do pracowników, stawiając na networking, zaproponować dodatkowe działania rozwojowe, wdrożyć razem projekt, a dodatkowo zadbać o wizerunek pracodawcy? Oczywiście, że tak! Wewnętrzny program ambasadorski, realizowany z podobną energią i zaangażowaniem jak zewnętrzny, to sposób na sukces w budowaniu zaangażowania pracowników.

Dlaczego warto?

Wewnętrzne programy ambasadorskie to rozwiązania, które można zastosować w wielu obszarach, szczególnie w inicjatywach koordynowanych przez zespoły HR, administrację czy BHP. Można zarówno stworzyć grupę ambasadorów do jednorazowego projekt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy