Dołącz do czytelników
Brak wyników

Employer branding

12 grudnia 2022

NR 31 (Listopad 2022)

Preboarding nie mniej ważny niż samo wdrożenie. Dobre praktyki Objectivity

0 379

Wdrożenie pracownika do firmy od wielu lat jest nieodłączną częścią pracy rekrutera w Objectivity. Dbając o jedną z naszych kluczowych wartości: people (ludzie), zapewniamy pracownikom jak najlepszą opiekę od ich pierwszych dni w organizacji – a nawet wcześniej. Wiedząc, jak ważny jest proces wdrożenia i samo rozpoczęcie pracy w nowym miejscu, zawsze kładliśmy duży nacisk na bliski kontakt z nową osobą. Konieczność pracy w modelu zdalnym i brak fizycznej możliwości poznania kandydata w biurze sprawiły, że chcieliśmy zacząć budować tę więź, jeszcze zanim spotkamy się na pierwszych szkoleniach dla nowo zatrudnionych. Podczas rozmów z nowymi pracownikami dowiedzieliśmy się, że wciąż potrzebują oni lepszego przekazywania informacji i zatroszczenia się o ich sprawy. Odpowiadając na te potrzeby, skupiliśmy naszą uwagę na tzw. preboardingu i jego roli w całym procesie zatrudnienia.

Jeszcze kandydat czy już pracownik?

Kiedy kandydat staje się pracownikiem? Według nas dzieje się to już podczas pozytywnej odpowiedzi na wystosowaną przez nas ofertę. Od chwili, w której pada słowo „tak”, zaczyna się etap preboardingu, czyli aktywności związanych z powitaniem pracownika w firmie, budowania więzi i poczucia przynależności do organizacji, zanim faktycznie rozpocznie on wykonywanie swoich obowiązków. Proces ten stał się dla nas jeszcze ważniejszy ze względu na konieczność przejścia na pracę zdalną. Dawniej nowy pracownik przychodził do biura, żeby przy kawie w spokoju podpisać umowę, zobaczyć nowe miejsce, przywitać się z przyszłymi kolegami, zapoznać się z nowym otoczeniem i oswoić z nową rzeczywistością. Dzisiaj brakuje tego momentu, ale to nie znaczy, że nie można wywrzeć pozytywnego wrażenia i zbudować poczucia przynależności w inny sposób. Właśnie dlatego postanowiliśmy wykorzystać proces preboardingu. Aby na tak wczesnym etapie współpracy zbudować positive employee experience.
Według raportu Employer brand research 2022 zaraz za wynagrodzeniem i atmosferą pracownicy najbardziej cenią sobie stabilność zatrudnienia. Poczucie bezpieczeństwa naszych pracowników jest dla nas jednym z głównych wskaźników dobrze przeprowadzonego procesu wdrożenia, nazywanego z angielska onboardingiem. Nie da się ukryć, że spotkanie rekrutacyjne twarzą w twarz, poznanie członków zespołu osobiście oraz zaznajomienie się z biurem działało na korzyść przyszłego procesu wdrożenia. Przechodząc na pracę zdalną, tak jak większość firm dostosowaliśmy nasze proc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy