Pracownik w centrum Jak zbudować autentyczną markę, wykorzystując employee advocacy?

Employer branding

Złość, radość, szczęście, zdziwienie, strach, pogarda, ekscytacja. Każdy z nas zna te emocje. Dlaczego więc biznes tak długo próbował z nimi walczyć? Udawać, że nie mają na niego wpływu? Jak pokazują liczne badania, nie da się odciąć od emocji. A co jest jeszcze ciekawsze – jesteśmy pokoleniem, które bardzo często decyzje zakupowe podejmuje właśnie na podstawie emocji, jakie w nas wzbudza dany produkt czy usługa.

Jako ludzie kupujemy, bazując na emocjach.
Dzieje się tak przy wyborze nowego samochodu, butów, ale – co ciekawe – ten sam mechanizm sprawdza się przy wyborze pracodawcy. Analogicznie, to właśnie wśród takich jak my sami szukamy głosu i opinii na dany temat. Dzięki temu employee advocacy przestaje być postrzegane jako moda. Staje się programem w organizacji, który dobrze przeprowadzony wpłynie na emocje potencjalnego kandydata. Dobrze zaprojektowany program employee advocacy to modelowa sytuacja. Organizacja zyskuje dowody swoich deklaracji (wartości firmy, benefity, misja oraz strategia) dzięki aktywności ambasadorów, natomiast pracownik rozwija swój personal branding i dodatkowe umiejętności. W idealnym świecie staje się też członkiem społeczności zbudowanej wokół marki pracodawcy.
Dziś chcielibyśmy podzielić się naszymi wnioskami dotyczącymi współtworzenia i wdrażania programu employee advocacy w Biedronce realizowanego na LinkedIn. Poznajcie nasze wnioski z dwóch perspektyw – Biedronki jako firmy, która prowadzi program employee advocacy, i Socjomanii, która współrealizowała z Biedronką ten proces.
 

Zdj. 1. Julia Bondaruk, młodszy menedżer ds. budowania wizerunku pracodawcy w Biedronce
Źródło: opracowanie własne.


 

...
Agnieszka Sokołowska: Wiemy z badań, że pracownicy doceniają firmę jako pracodawcę, stąd wynikł pomysł na stworzenie programu employee advocacy. Ten projekt doskonale wpisuje się w naszą długoterminową strategię HR przyciągania, angażowania i zatrzymywania pracowników, a także wspiera kulturę naszej organizacji. Nasze koleżanki i koledzy z różnych obszarów firmy w autentyczny i wiarygodny sposób umacniają wizerunek Biedronki, również w mediach społecznościowych. Employee advocacy to dla nas również doskonała okazja do pokazania nie tylko zaangażowania pracowników, ale też ich ogromnego wpływu na sukces naszej organizacji. To również program, który potwierdza ich wiedzę, ekspertyzę w obszarach, którymi zajmują się na co dzień. Zaproszenie pracowników do współtworzenia naszej marki, to najlepsza droga, aby wykorzystać potencjał, który w nas drzemie i pokazać, że każda osoba – niezależnie od zajmowanego stanowiska – odgrywa ważną rolę w naszej organizacji i jej głos jest dla nas bardzo ważny.  

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy