Podcasty w służbie employer brandingu. Rzecz o podcastach „Między Innymi” Capgemini

Employer branding

Capgemini to osoby z pokolenia X i Y. To Polacy, ale też obcokrajowcy z najróżniejszych zakątków świata. Niscy, wysocy, poruszający się na wózku inwalidzkim, czy także osoby niewidome i głuche. Osoby wierzące i niewierzące. To specjaliści IT, księgowi, analitycy i językowcy. Osoby o różnych orientacjach seksualnych. Ci, którzy na co dzień pracują z domu, i ci, którzy nie wyobrażają sobie dnia bez porannej kawy w biurze. Są różnorodni i w tej różnorodności widzą siłę.

Capgemini to organizacja, która zatrudnia obecnie ponad 9,5 tys. pracowników – w tym osoby należące do różnych grup wiekowych, o zróżnicowanych umiejętnościach i predyspozycjach, a także o odmiennym doświadczeniu zawodowym. Różnorodność jest wpisana w DNA naszej firmy i dlatego też stała się osią kampanii employerbrandingowej zatytułowanej „Między Innymi”. 
Kampania została zrealizowana w 2020 r., a jej podstawą stały się sondy prowadzone wśród pracowników, które dotyczyły społecznych mitów i stereotypów. Na podstawie wyników sondażu społecznego zbudowano następnie zestaw pytań, które zadano pracownikom. Były to pytania dotyczące stereotypów, ról społecznych i zawodowych, jak również wieku, różnic międzykulturowych czy też realiów przyszłości, na które pracownicy odpowiedzieli przed kamerami, nie znając wcześniej zagadnień ani scenariusza. Na bazie tych odpowiedzi powstał początkowo miniserial, którego celem było zdemaskowanie kilku stereotypów, które są częścią życia społecznego i zawodowego. 
W trakcie projektowania całej kampanii rozważaliśmy nad treściami przekazu, jaki chcemy zakomunikować, ale też nad różnymi formami dotarcia do potencjalnych kandydatów. Po miniserialu ciągle brakowało nam jeszcze elementu, poprzez który moglibyśmy opowiedzieć historie z perspektywy różnorodności projektów i biznesów, które realizujemy w Capgemini. Tak narodził się pomysł wykorzystania formuły podcastów, które okazały się idealnym uzupełnieniem tej kampanii. 

Dlaczego podcasty?

Podcast był i jest wciąż stosunkowo nowym medium. Choć w momencie pisania tego artykułu kilka innych firm opublikowało swoje employerbrandingowe podcasty, to jednak wciąż nie jest tak powszechny jak chociażby kampanie oparte na wideo. Badanie przeprowadzone przez firmę Voxnest wskazuje, że popularność podcastów w Europie w 2020 r. była o 53% wyższa, niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Z założenia podcast jest przekazem informacji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    Absolwentka Finansów i Rachunkowości oraz Innowacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Pierwsze doświadczenie zaczęła zdobywać podczas studiów w organizacji studenckiej AIESEC, gdzie jako koordynator dwóch projektów była odpowiedzialna za rekrutacje oraz organizowanie eventów. Natomiast już od ponad 3 lat zajmuje się współpracą ze studentami oraz projektami skierowanymi do pracowników w firmie Capgemini. Praca pozwala jej rozwijać swoje pasje, jakimi są podcasty, jak również montaż filmów. W wolnym czasie słucha winyli w domowym zaciszu.

    Od ponad 15 lat zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem, PR, social media i employer brandingiem. Z Capgemini związana od 2012, gdzie obecnie kieruje działem Brand Communication & CSR, odpowidzialnym za całość działań, które mają wpływ na wizerunek pracodawcy w Polsce. Tworzy i koordynuje wdrażanie strategii działań w obszarach employer branding, wewnętrznej komunikacji, social media, public relations oraz CSR. Mama 5-cio letniego Mikołaja. W wolnym czasie pasjonatka seriali, książek, a od niedawna amatorka muay-thai.