Onboarding w firmie IT. Jak zaprojektować efektywny proces, którego skuteczność docenią pracownicy? Na przykładzie firmy Tpay

Stare wyzwania, nowe podejście Otwarty dostęp

Na temat onboardingu powiedziano już wiele, mimo to temat powrócił jako jeden z głównych w 2020 r. z powodu trwającej pandemii i zmian, które nam ona przyniosła. Zmieniły się styl pracy, jej forma, a często także jej godziny. Wdrożenie do pracy nowego pracownika, a w zasadzie rewizja tego procesu, stały się jednym z głównych wyzwań w zespołach HR w ostatnim czasie. Jak poradził sobie Tpay?

Wiele firm w wyniku niepewnej sytuacji rynku i gospodarki, których skutków jeszcze nie znamy, zawiesiło czasowo lub na stałe swoje procesy rekrutacyjne, nie podejmując tym samym prób wdrażania nowych pracowników na odległość. Dla wielu firm przejście na hybrydowy lub w pełni zdalny tryb pracy był nowością niespotykaną wcześniej nawet okazjonalnie, a jeszcze mniej firm w marcu 2020 r. miało opracowane i przetestowane sposoby na onboarding online. Spotkało to także firmy technologiczne, takie jak Tpay. Mimo że na co dzień budujemy wysoce zaawansowany system przetwarzania 
płatności online, co sprowadza się niejednokrotnie do działań innowacyjnych, tworzenia nowych produktów często zupełnie nowych na rynku, do czego niezbędna jest elastyczność działania, myślenia i szybkiego podejmowania kluczowych decyzji, to aż do poprzedniego roku preferowaliśmy pracę w biurze. Codzienne spotkania i korytarzowe pogawędki były dla nas codziennością, a praca zdalna zdarzała się naszym zespołom okazjonalnie. Szybko jednak podjęliśmy to wyzwanie, wiedząc, że jedno, co pewne w życiu, to zmiana, i my stawiliśmy jej czoła. 

Proces sprzed pandemii

Tak się akurat składa, że dołączyłam do Tpay w maju 2020 r. Był to okres, kiedy firmy już jakiś czas pracowały zdalnie, choć wszyscy nadal mieli nadzieję, że to szybko się zmieni i wrócimy do znanego nam świata pracy z biura. Jednak termin mojego dołączenia do zespołu przypadał na intensywny wzrost zachorowań na COVID-19 w Polsce, dlatego miałam okazję być pierwszą osobą wdrożoną całkowicie zdalnie w naszej organizacji. Jak się okazało, była to świetna okazja do tego, aby sprawdzić, jak firma radzi sobie z onboardingiem i komunikacją. Dodatkowo moje pojawienie się w firmie wiązało się z jasno określonym celem, a było nim rozbudowanie zespołu IT o około 10–15 osób oraz in...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy