Najważniejsze to umieć uczyć się na błędach

Lessons learned w obszarze zakładki „kariera” – case study

Employer branding

Zakładki „kariera” – jedne kolorowe jak pawie pióra, inne ascetyczne, z minimalną liczbą informacji. Nie ma dwóch takich samych, tak jak różne są firmy, które ów zakładki reprezentują. A przecież każda z organizacji chce się pokazać z jak najlepszej strony. W jakim celu? Odpowiedź jest prosta: by przyciągnąć uwagę kandydata.

Z artykułu dowiesz się:

  • Na co zwracać uwagę przy tworzeniu zakładki „kariera”?
  • Dlaczego kandydat traktuje zakładkę „kariera” jako wizytówkę firmy?
  • Co to jest desk research i na czym polega?

 

W zakładce „kariera” informujemy kandydata, jacy jesteśmy, pokazujemy, gdzie mamy siedzibę, jak pracujemy. Chcemy spowodować, żeby kliknął w przycisk „aplikuj” i przesłał właśnie do nas swoje CV. Albo zarekomenduje swojemu koledze/koleżance naszą firmę – jako wartą rozważenia. 

Czy z kolei źle zrobiona zakładka może sprawić, że kandydat odrzuci naszą firmę? Czy strona mało zachęcająca (np. ze zdjęciami słabej jakości, niebudzącymi zainteresowania, z ofertami pracy, które w swoim opisie nie mają ani deskrypcji projektu, ani klienta), posiadająca usterki (niedziałające sortowanie, brak RWD itp.) może zniechęcić potencjalnego przyszłego pracownika? Czy siła zakładki może być tak duża, że człowiek, na którym wywarliśmy dobre wrażenie, np. na targach, po wejściu na naszą stronę nie będzie chciał mieć z nami więcej do czynienia? Niestety, takie sytuacje mogą mieć miejsce. Bo zakładka jest naszą wizytówką i na jej podstawie może być dokonywana ocena organizacji. Co więcej, strona jest także wizytówką dla naszych pracowników. Jeśli w ich opinii będzie słaba – może wywołać zamieszanie i krytykę, której głosy będą słyszalne także „ze środka” organizacji. 

Wiadomo więc, że jest to bardzo ważny punkt styku z kandydatem. W trakcie pracy w firmie trzykrotnie uczestniczyłam w redesignie strony. Jedną z przyczyn tworzenia nowej strony był m.in. moment połączenia trzech spółek – BLStream, SMT Software oraz Kupferwerk, a więc niesamowicie ważny etap w historii organizacji. Zmianie uległa nazwa firmy, identyfikacja wizualna, na nowo zwokalizowane zostały wartości. O tym, na co zwracaliśmy uwagę przy jej tworzeniu w firmie intive, postaram się przedstawić w poniższych punktach. 

1. Sami czy z pomocą?

Pierwsza decyzja dotyczy tworzenia strony własnymi zasobami bądź korzystania z zewnętrznych agencji kreatywnych. Nie jest...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy