Decydując się na strategię rekrutacyjną, rekruterzy i specjaliści HR powinni odpowiedzieć sobie na pytanie: „Jak dzisiaj szukamy pracy?”. Rozmawiając na ten temat z rówieśnikami z pokolenia millennialsów lub wchodzącymi na rynek pracy zetkami oraz porównując ich odpowiedzi z własnymi doświadczeniami, wydawać by się mogło, że zakładka „kariera” nie pełni już tak istotnej roli w procesie rekrutacyjnym. Ja sam pracy w IT szukałem głównie w tematycznych grupach na Facebooku, a nie na portalach informacyjnych czy stronach wyszukanych wcześniej firm z branży.
Podczas porównania tych doświadczeń z danymi zawartymi w raporcie GoldenLine.pl wyłania się obraz osoby, która informacji o pracy szuka przede wszystkim na portalach branżowych (63% badanych) oraz w rozmowach ze znajomymi (51% kandydatów). Do listy możemy jeszcze dodać fora internetowe i wspomniane (coraz popularniejsze) grupy w mediach społecznościowych. Czy jest w tym procesie miejsce na tradycyjną zakładkę „kariera” na stronie firmy?
Okazuje się, że tak. Zakładka „kariera” to wciąż jeden z głównych kanałów, którymi rekruterzy pozyskują pracowników. To tutaj w pierwszej kolejności pojawiają się oferty pracy, wzbogacane o opis firmy i oferowanych benefitów. Jak wynika z badania GoldenLine.pl, podstrona ta odwiedzana jest przez 44% osób szukających pracy, warto więc odpowiednio wykorzystać jej potencjał i zaprojektować ją w jak najbardziej zachęcający i informacyjny sposób.
Dlaczego? Pamiętajmy, że w przeciwieństwie do portali branżowych, grup w mediach społecznościowych, ofert pracy na LinkedIn czy forów inter...
Transparentność i odpowiednia forma prezentacji treści w zakładce „kariera”
Case study firmy Apptension
Projektując nową zakładkę w Apptension, poznańskim software housie zatrudniającym blisko 50 osób, postawiliśmy na transparentność i formę prezentacji treści. Efekt – wzrost liczby zainteresowanych specjalistów z branży IT i wygrana w konkursie EB Kreator 2017 w kategorii „Najlepsza zakładka kariera”.