badań „Specjaliści na rynku pracy”1 przeprowadzonych przez Grupę Pracuj wynika, że 66% osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a w szczególności właśnie w zakładce „kariera”. Co konkretnie ich interesuje? Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w innym badaniu, przeprowadzonym przez serwis Glassdoor.com.
Okazuje się, że z punktu widzenia kandydatów najważniejsze informacje na temat pracodawców to:
- wysokość pensji oraz benefity,
- możliwości rozwoju zawodowego,
- elementy związane z work-life balance,
- lokalizacja,
- kultura korporacyjna i wartości firm.
Czy oznacza to, że zamieszczenie w zakładce „kariera” informacji o każdym z powyższych elementów sprawi, że projekt strony www można uznać za zamknięty? Nie do końca.
Audyt dotychczasowej strony
Projektowanie zakładki „kariera” najlepiej jest rozpocząć od przyjrzenia się dotychczasowej stronie www i jej statystykom. Warto zapoznać się z danymi pokazującymi, kto odwiedza naszą stronę, oraz które jej elementy są wśród użytkowników najpopularniejsze. W zdobyciu tych danych pomoże nam choćby Google Analitycs (chyba najpopularniejsze dziś narzędzie do gromadzenia danych na temat zachowań użytkowników stron www). Warto jednak pamiętać, że narzędzi do analityki stron www jest dużo więcej. Na etapie audytu szczególnie przydane może okazać się SimilarWeb.com, które pozwoli porównać statystyki naszej strony z wynikami innej dowolnej witryny internetowej. O opinię dotyczącą dotychczasowej strony warto zapytać też jej użytkowników – kandydatów lub świeżo upieczonych pracowników firmy. Najprościej zrobić to przy pomocy ankiety internetowej, którą łatwo i szybko przygotujemy dzięki takim narzędziom, jak Google Forms czy SurveyMonkey. Wykonanie audytu pomoże w określeniu sytuacji wyjściowej oraz ułatwi zdefiniowanie celów i mierników dla nowej zakładki „kariera”.
O to warto zapytać w ankiecie użytkowników zakładki „kariera” (kandydatów i pracowni...