Wymiana międzynarodowa buduje nie tylko kompetencje językowe, ale także daje możliwość spojrzenia na firmę w szerszej perspektywie. To także szansa na zdobycie umiejętności współpracy między krajami. Dzięki programom międzynarodowym, które oferuje Lidl, pracownicy poznają specyfikę innego kraju, realizują konkretne zadania, dzielą się wiedzą, a także uczą się nie tylko języka, ale również pracy w międzynarodowym środowisku. Firma natomiast zyskuje doświadczonych ekspertów i managerów, którzy po powrocie przejmują szersze odpowiedzialności.
Celem realizowanych przez Lidl programów w ramach „Global mobility” jest rozwój pracowników, promowanie wymiany międzynarodowej, wymiana „dobrych praktyk“ między krajami jak również transfer wiedzy. Wśród proponowanych przez firmę programów wymiany pracownicy mogą wybierać wśród kilku, m.in. International Job Rotation, czyli trwający 18 miesięcy pobyt za granicą podczas którego po 3 miesiącach pogłębiania umiejętności językowych pracownik podejmuje pracę na docelowym stanowisku; oddelegowanie ekspercie, które może trwać od 3 do 24 miesięcy czy szkolenie w ramach GF-Entwiclung, czyli...
Międzynarodowe doświadczenia kluczem do sukcesu
Rozwój wpisany jest w DNA Lidla. Pracownicy, którzy rozpoczynają pracę w firmie mogą liczyć na wsparcie mentora i instruktora, a także korzystać z bogatego pakietu szkoleń oraz programów rozwojowych. Jednak to nie wszystko. Ze względu na międzynarodowy charakter Lidla istnieje też silna potrzeba międzynarodowej wymiany doświadczeń, a także rozwoju kadry managerskiej w środowisku międzynarodowym.