Na początek proponuję mały test – które z poniższych działań realizujecie w Waszej firmie?
Tworzymy employerbrandingowe artykuły lub/i wideo.
- Angażujemy pracowników do generowania contentu.
- Mamy opracowaną strategię dystrybucji naszych treści.
- Publikujemy w social mediach posty budujące wizerunek pracodawcy.
- Nasza strona careers i ogłoszenia są zoptymalizowane pod wyszukiwarki.
- Strona Kariery jest przystosowana do przeglądarek mobilnych.
- Prowadzimy płatne kampanie rekrutacyjne w social mediach (np. na Facebooku i LinkedIn).
- Mamy wdrożony system nawracania kandydatów, którzy nie skończyli uzupełniania formularza aplikacyjnego.
- Prowadzimy aktywną komunikację z naszym talent pool.
- Wiemy, jak mierzyć efekty naszych działań promocyjnych.
Jeśli zaznaczyliście wszystko – prawdopodobnie bardzo dobrze wiecie, czym jest marketing rekrutacyjny i już go w pełni wykorzystujecie. Poniższy artykuł będzie dla Was raczej uzupełnieniem lub inspiracją do nowych działań. Jeśli jednak na Waszej liście są jeszcze niezaznaczone punkty, to znaczy, że w Waszej firmie jest spore pole do poprawy – tym bardziej zapraszam do poznania sposobów, dzięki którym możecie szybciej i efektywniej dotrzeć do pasywnych kandydatów na Waszym rynku.

Źródło: Lee, How to Become a T-Shaped Marketer: What Marketing Career Growth Looks Like at Buffer, https://buffer.com/resources/t-shaped-marketer [dostęp: 10.11.2021]
Marketing rekrutacyjny a employer branding
Gdy tylko zaczniemy rozmawiać o marketingu rekrutacyjnym, temat schodzi na różnice między nim a employer brandingiem. Ponieważ to pierwsze pojęcie jest o wiele młodsze i dopiero wchodzi do szerszej świadomości, nie powstała jeszcze jedna, konkretna definicja rozgraniczająca te dwa obszary. W sieci można wysłuchać wielu podcastów, webinarów czy wypowiedzi ekspertów i z tego, co zdążyłam zauważyć, mówiąc kolokwialnie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Dla niektórych marketing rekrutacyjny jest częścią employer brandingu, dla innych stoi obok. Jedni rozgraniczają te dwa pojęcia w zależności od czasu ich wdrożenia czy t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!