Marketing rekrutacyjny. Jak wdrożyć go w trzech prostych krokach?

Strefa Inspiracji

Zastanówmy się nad różnicą między employer brandingiem a marketingiem rekrutacyjnym oraz tym, kto powinien w organizacji zajmować się marketingiem rekrutacji. Poznajmy także lejek talent acquisition i przekonajmy się, że nie trzeba mieć specjalistycznych umiejętności, aby wprowadzić elementy marketingu do swoich działań rekrutacyjnych.

Na początek proponuję mały test – które z poniższych działań realizujecie w Waszej firmie?
Tworzymy employerbrandingowe artykuły lub/i wideo.

  • Angażujemy pracowników do generowania contentu. 
  • Mamy opracowaną strategię dystrybucji naszych treści.
  • Publikujemy w social mediach posty budujące wizerunek pracodawcy. 
  • Nasza strona careers i ogłoszenia są zoptymalizowane pod wyszukiwarki.
  • Strona Kariery jest przystosowana do przeglądarek mobilnych.
  • Prowadzimy płatne kampanie rekrutacyjne w social mediach (np. na Facebooku i LinkedIn).
  • Mamy wdrożony system nawracania kandydatów, którzy nie skończyli uzupełniania formularza aplikacyjnego.
  • Prowadzimy aktywną komunikację z naszym talent pool.
  • Wiemy, jak mierzyć efekty naszych działań promocyjnych. 

Jeśli zaznaczyliście wszystko – prawdopodobnie bardzo dobrze wiecie, czym jest marketing rekrutacyjny i już go w pełni wykorzystujecie. Poniższy artykuł będzie dla Was raczej uzupełnieniem lub inspiracją do nowych działań. Jeśli jednak na Waszej liście są jeszcze niezaznaczone punkty, to znaczy, że w Waszej firmie jest spore pole do poprawy – tym bardziej zapraszam do poznania sposobów, dzięki którym możecie szybciej i efektywniej dotrzeć do pasywnych kandydatów na Waszym rynku.
 

Ryc. 1. T-Shaped Marketer Framework
Źródło: Lee, How to Become a T-Shaped Marketer: What Marketing Career Growth Looks Like at Buffer, https://buffer.com/resources/t-shaped-marketer [dostęp: 10.11.2021]

 
Marketing rekrutacyjny a employer branding 

Gdy tylko zaczniemy rozmawiać o marketingu rekrutacyjnym, temat schodzi na różnice między nim a employer brandingiem. Ponieważ to pierwsze pojęcie jest o wiele młodsze i dopiero wchodzi do szerszej świadomości, nie powstała jeszcze jedna, konkretna definicja rozgraniczająca te dwa obszary. W sieci można wysłuchać wielu podcastów, webinarów czy wypowiedzi ekspertów i z tego, co zdążyłam zauważyć, mówiąc kolokwialnie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. 
Dla niektórych marketing rekrutacyjny jest częścią employer brandingu, dla innych stoi obok. Jedni rozgraniczają te dwa pojęcia w zależności od czasu ich wdrożenia czy t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI