Jak zadbać o praktykantów podczas pracy zdalnej

Skuteczne sposoby angażowania pracowników podczas onboardingu. Case study Banku BNP Paribas

Stare wyzwania, nowe podejście

Historia organizacji oraz przebiegu programu „Latem Postaw na Rozwój” to historia o tym, jak kluczowa jest współpraca w ramach zespołu. Od zespołu więc zacznijmy. Zespół projektowy został utworzony w styczniu 2020 r., wtedy też wspólnie określiliśmy swoje cele. Jakie to cele? Przede wszystkim employerbrandingowe – sprawienie, by praktykant miał jak najlepsze doświadczenia ze współpracy z nami, by poznał funkcjonowanie naszej organizacji, zdobył odpowiednie doświadczenie oraz dobrze się u nas czuł.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak przeprowadzić praktyki w modelu hybrydowym w dużej organizacji?
  • Jak zadbać o wizerunek pracodawcy poprzez program praktyk?
  • Jak zaangażować opiekunów oraz mentorów w proces zdalnego onboardingu?

dłuższej perspektywie chcieliśmy, by praktykanci informacjami o pozytywnych doświadczeniach z Banku BNP Paribas dzielili się z koleżankami i kolegami, będąc naturalnymi ambasadorami programu, a w przyszłości rozważali nas jako potencjalnego pracodawcę.

Naturalnie pojawiły się pytania: Jak zrealizować tak postawione cele? Czy już na etapie formułowania założeń programu możemy zadbać o to, by doświadczenie przyszłych praktykantów było jak najbardziej pozytywne? Odpowiedź brzmiała: zdecydowanie tak. Wiedząc już, że naszym głównym celem jest zadowolony praktykant, postanowiliśmy odpowiednio sformułować zasady przyjmowania zgłoszeń do udziału w programie z poszczególnych jednostek biznesowych. Komunikując start programu w banku, postawiliśmy jasne reguły – do udziału w programie zaprosimy jednostki, które stworzą najciekawsze (z perspektywy praktykanta) programy praktyk, przedstawią korzyści, jakie uczestnik odniesie z pracy w danym zespole, oraz wyznaczą mentora, który będzie wprowadzał praktykanta do organizacji oraz zespołu. W ten sposób rozpoczęliśmy przyjmowanie zgłoszeń do programu „Latem Postaw na Rozwój”.

Pomysł z postawieniem na jakość programów okazał się strzałem w dziesiątkę. Zamiast setek masowo wysyłanych do nas „zapotrzebowań na praktykanta”, często motywowanych potrzebą uporania się z mało atrakcyjnymi zadaniami bądź stawienie czoła zaległościom w bieżącej pracy, otrzymaliśmy 83 jakościowe zgłoszenia, z których, po długich dyskusjach, wybraliśmy najlepsze 35. Zgłoszenia pochodziły zarówno z jednostek centralnych, jak i z bankowości detalicznej oraz wsparcia sprzedaży.

Sytuacja wyda...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy