Z artykułu dowiesz się:
- Jak przeprowadzić praktyki w modelu hybrydowym w dużej organizacji?
- Jak zadbać o wizerunek pracodawcy poprzez program praktyk?
- Jak zaangażować opiekunów oraz mentorów w proces zdalnego onboardingu?
dłuższej perspektywie chcieliśmy, by praktykanci informacjami o pozytywnych doświadczeniach z Banku BNP Paribas dzielili się z koleżankami i kolegami, będąc naturalnymi ambasadorami programu, a w przyszłości rozważali nas jako potencjalnego pracodawcę.
Naturalnie pojawiły się pytania: Jak zrealizować tak postawione cele? Czy już na etapie formułowania założeń programu możemy zadbać o to, by doświadczenie przyszłych praktykantów było jak najbardziej pozytywne? Odpowiedź brzmiała: zdecydowanie tak. Wiedząc już, że naszym głównym celem jest zadowolony praktykant, postanowiliśmy odpowiednio sformułować zasady przyjmowania zgłoszeń do udziału w programie z poszczególnych jednostek biznesowych. Komunikując start programu w banku, postawiliśmy jasne reguły – do udziału w programie zaprosimy jednostki, które stworzą najciekawsze (z perspektywy praktykanta) programy praktyk, przedstawią korzyści, jakie uczestnik odniesie z pracy w danym zespole, oraz wyznaczą mentora, który będzie wprowadzał praktykanta do organizacji oraz zespołu. W ten sposób rozpoczęliśmy przyjmowanie zgłoszeń do programu „Latem Postaw na Rozwój”.
Pomysł z postawieniem na jakość programów okazał się strzałem w dziesiątkę. Zamiast setek masowo wysyłanych do nas „zapotrzebowań na praktykanta”, często motywowanych potrzebą uporania się z mało atrakcyjnymi zadaniami bądź stawienie czoła zaległościom w bieżącej pracy, otrzymaliśmy 83 jakościowe zgłoszenia, z których, po długich dyskusjach, wybraliśmy najlepsze 35. Zgłoszenia pochodziły zarówno z jednostek centralnych, jak i z bankowości detalicznej oraz wsparcia sprzedaży.
Sytuacja wyda...