Jak wykorzystać storytelling w HR

Strefa Inspiracji

Storytelling, choć jest narzędziem marketingowym, znajduje coraz szersze zastosowanie w projektach HR, takich jak szkolenia czy employer branding. Ciekawie opowiedziana historia, która budzi emocje, pozostaje na dłużej w świadomości potencjalnych pracowników niż często sztampowe posty publikowane w mediach społecznościowych. Każda organizacja jest wyjątkowa i może tworzyć własne historie. Zobacz, jak robią to inni.

Pięcioletnia dziewczynka zagląda do papierowej torby w poszukiwaniu swojego prezentu urodzinowego. Wyjmuje coś, co na pierwszy rzut oka przypomina pudełko z lalką Barbie. Ale w środku nie ma uśmiechniętej blondynki, jest za to starsza, siwowłosa pani z charakterystyczną fryzurą – warkoczem zawiniętym „w obwarzanek” na czubku głowy. „Jejku, lalka Millie Dresselhaus!” – dziewczynka nie kryje zachwytu.

Pięcioro dzieci stoi na werandzie z papierowymi torbami na cukierki. Jest Halloween, wszystkie są przebrane. Nie za zombie czy wampiry – każde z nich ma czerwony kubraczek, siwe włosy i charakterystyczny warkocz zawinięty „w obwarzanek” na czubku głowy.

„Co by było, gdybyśmy traktowali wielkie kobiety naukowców jak gwiazdy i celebrytów?” – pyta głos z offu, kiedy trójka studentów podbiega do starszej, siwowłosej pani w czerwonym kubraczku, z charakterystyczną fryzurą. Pytają, czy mogą sobie zrobić z nią selfie. „Co by było, gdyby Millie Dresselhaus, pierwsza kobieta, która zdobyła Narodowy Medal Nauki w inżynierii, była tak znana jak celebryci z pierwszych stron gazet?” – zastanawia się głos z offu, a materiał wideo pokazuj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy