Z artykułu dowiesz się:
- Jakie korzyści niesie ze sobą wykorzystanie treści do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy?
- Jak wprowadzać działania contentmarketingowe w firmach, w których utalentowany pracownik jest bardzo poszukiwany?
- Jak mierzyć efektywność działań contentowych wykorzystywanych na potrzeby HR?
Budowa skutecznej strategii employerbrandingowej nie jest prosta. Trzeba do tego podejść z głową. Zanim zaczniemy tworzyć wizje, misje, cele, persony, EVP i dobierać narzędzia strategii, powinniśmy przeprowadzić analizę SWOT. Polega ona na identyfikacji mocnych i słabych stron firmy oraz na skonfrontowaniu ich z aktualnymi i przyszłymi szansami oraz zagrożeniami. Dzięki tej metodzie możemy zbadać nie tylko wnętrze organizacji, lecz także otoczenie. Aby odnieść sukces na rynku pracy w walce o największe talenty, nie wystarczy zbadać wewnętrzne procesy. Należy je poznać, a następnie skonfrontować z konkurencją i rynkiem, na którym marka pracodawcy działa.
Analiza SWOT krok po kroku
- Określ mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia.
- Opisz wszystkie cechy. Dokładnie opisz wybrane przez siebie cechy. Zastanów się jeszcze raz, czy zostały one dobrze zaklasyfikowane. Jeśli uważasz, że pakiet relokacyjny jest Twoją mocną stroną w ofercie pracy, opisz go konkretnie.
- Skorzystaj z wiedzy fachowców z Twojej firmy. Możesz sobie nawet nie zdawać sprawy z tego, jak dużą przewagą z punktu widzenia kandydat...