Jak wykorzystać content marketing w rekrutacji

Case study firmy XSolve

Employer branding

Pracodawcy stają na głowie, aby przyciągnąć największe talenty do pracy. Jedni kuszą nielimitowanym urlopem (Github, Netflix), drudzy wzmaganiem płodności (Spotify, Facebook), a jeszcze inni zjeżdżalnią w biurze (Google, Sii). Tylko co mogą przynosić takie działania, jeśli pracodawca sam nie wie, kogo szuka?

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie korzyści niesie ze sobą wykorzystanie treści do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy?
  • Jak wprowadzać działania contentmarketingowe w firmach, w których utalentowany pracownik jest bardzo poszukiwany?
  • Jak mierzyć efektywność działań contentowych  wykorzystywanych na potrzeby HR? 

Budowa skutecznej strategii employerbrandingowej nie jest prosta. Trzeba do tego podejść z głową. Zanim zaczniemy tworzyć wizje, misje, cele, persony, EVP i dobierać narzędzia strategii, powinniśmy przeprowadzić analizę SWOT. Polega ona na identyfikacji mocnych i słabych stron firmy oraz na skonfrontowaniu ich z aktualnymi i przyszłymi szansami oraz zagrożeniami. Dzięki tej metodzie możemy zbadać nie tylko wnętrze organizacji, lecz także otoczenie. Aby odnieść sukces na rynku pracy w walce o największe talenty, nie wystarczy zbadać wewnętrzne procesy. Należy je poznać, a następnie skonfrontować z konkurencją i rynkiem, na którym marka pracodawcy działa. 

Analiza SWOT krok po kroku

  1. Określ mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia.
  2. Opisz wszystkie cechy. Dokładnie opisz wybrane przez siebie cechy. Zastanów się jeszcze raz, czy zostały one dobrze zaklasyfikowane. Jeśli uważasz, że pakiet relokacyjny jest Twoją mocną stroną w ofercie pracy, opisz go konkretnie.
  3. Skorzystaj z wiedzy fachowców z Twojej firmy. Możesz sobie nawet nie zdawać sprawy z tego, jak dużą przewagą z punktu widzenia kandydat...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy