Employer branding w branży elektronicznej. Czy to może się udać? Codzienne działania i dobre praktyki firmy TME

Employer branding

W ciągu 30 lat swojej działalności niewielka firma Transfer Multisort Elektronik przerodziła się w przedsiębiorstwo o globalnym zasięgu – sprzedawane przez nas komponenty elektroniczne docierają niemal we wszystkie zakątki świata, 5 tys. paczek każdego dnia opuszcza nasze centrum logistyczne w Łodzi, by dotrzeć do klientów w 150 krajach. Posiadamy 12 spółek zależnych na terenie Europy, w Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Działamy globalnie i jesteśmy jednym z największych dystrybutorów komponentów elektronicznych na świecie. #ekipęTME tworzy obecnie ponad 1 tys. zatrudnionych osób, a dynamiczny rozwój firmy sprawia, że liczba ta stale się powiększa. Jak zatem radzimy sobie z budowaniem wizerunku pracodawcy na lokalnym rynku?

Nasze siedziby znajdują się w Łodzi – stąd się wywodzimy, to tutaj prężnie działa centrum logistyczne, na wprost którego znajduje się nasz #najfajniejszyBiurowiecwŁodzi. Nieopodal, w oddalonym o 2 km Rzgowie, właśnie uruchomiliśmy najnowszą lokalizację firmy TME – Centrum Logistyczne Rzgów, które ze względu na zastosowane technologie, po zakończeniu projektu będzie najnowocześniejszym magazynem w Europie. 
Czy wyzwania employerbrandingowe, przed którymi przychodzi nam stawać, różnią się w dużej mierze od wyzwań większości pracodawców o podobnym profilu i wielkości zatrudnienia? To zależy, jak na to spojrzeć. Mimo globalnego zasięgu nasza lokalna rozpoznawalność jeszcze do niedawna była stosunkowo niewielka. Powodów takiego stanu rzeczy można upatrywać przede wszystkim w specyfice produktów, które znajdują się w naszej ofercie. A te obecne są w prawie każdym domu – zbudowano z nich zdecydowaną większość sprzętów elektronicznych, z których korzystamy na co dzień. Nasze telewizory, komputery, telefony komórkowe (a na tym oczywiście nie koniec) powstają w oparciu o sprzedawane przez nas komponenty. Sęk w tym, że użytkownik gotowego produktu nie ma z naszą firmą żadnego punktu styku – korzysta z urządzeń określonego producenta, a nie poszczególnych podzespołów, z których zostały one zbudowane. W tym miejscu warto także zauważyć, że nasza sprzedaż ogniskuje się poza rynkiem polskim – znacznie większą rozpoznawalnością cieszymy się zatem wśród klientów zagranicznych niż lokalnych. Mówiąc krótko: ze względu na specyfikę naszej branży raczej nie mamy szans na osiągnięcie statusu love brandu. 
Mówiąc jeszcze krócej, w kreowanej przez nas komunikacji employerbrandingowej próżno szukać oparcia w naszej ofercie sprzedażowej.
Niemałym wyzwaniem okazuje się także profil zatrudnienia. Wśród naszych pracowników znajdą się zarówno blue collars, jak i white collars. Mniej więcej połowę naszych pracowników stanowią pracownicy magazynu. Ze względu na dynamiczny rozwój i ekspansję firmy, w tym powstawanie kolejnych lokalizacji czy spółek zależnych, zapotrzebowanie na nowych pracowników stale rośnie, a #ekipaTME powiększa się średnio o 100 osób rocznie. Rozpiętość i różnorodność publikowanych przez nas ofert pracy potrafi przyprawić o zawrót głowy – kto spodziewałby się, że firma dystrybuująca elektronikę może zatrudniać youtubera albo specjalistę ds. edukacji? Albo że w naszych wewnętrznych strukturach funkcjonują takie działy, jak wideo (z pełnym zapleczem sprzętowym oraz studiem nagraniowym), robotyki, w którym powst...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy