Z artykułu dowiesz się:
- Czym jest podcasting i dlaczego warto tworzyć firmowy podcast?
- Jakie są możliwości wykorzystania podcastu?
- Jak krok po kroku stworzyć podcast firmowy?
Podcasting to jedno z najszybciej rozwijających się aktualnie nowoczesnych mediów. Jego początki datuje się na około 15 lat temu, ale w Polsce tak naprawdę jeszcze 3–4 lata temu mało kto wiedział, czym są podcasty, i rzadko ich słuchał. Od niedawna jednak o podcastach jest głośno – zarówno polskie, jak i zagraniczne podcasty biją rekordy popularności. Czym jednak w ogóle jest podcasting?
Podcast to forma internetowej publikacji audio w formie on-demand. W ostatnich latach widzimy rozwój różnych formatów, czyli typów podcastu – od wiedzy przekazywanej przez autora audycji, przez wywiady z zaproszonymi gośćmi, słuchowiska, relacje z wydarzeń, dzienniki, aż po podcasty fabularne. Punktem wspólnym wymienionych wyżej jest ich dostępność dla każdego słuchacza. Podcast może być, chociaż rzadko jest, wykorzystywany również przez firmy do komunikacji wewnętrznej. Jestem przekonany, że w wielu przypadkach warto to rozważyć.
Dlaczego tworzyć firmowy podcast?
Intranet, firmowe newslettery i mailingi towarzyszą nam od wielu lat i często świetnie spełniają swoje zadanie. Jest z nimi czasami jednak pewien problem – wiele osób jest nimi zmęczonych i zamiast się z nimi zapoznawać, tylko rzucają okiem na kolejny e-mail i wrzucają go do folderu – do przeczytania kiedyś (najczęściej nigdy). Podcast jest w tej sytuacji czymś nowym i świeżym, pozwalającym dotrzeć do pracowników w zupełnie inny sposób, dotychczas niepraktyk...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!