Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Profesjonalistów HR!
Przed przystąpieniem do projektowania musimy wykonać pewną pracę. Na początek odpowiedzmy sobie na pytania:
- Dlaczego chcemy poświęcać nasz czas, energię i budżet na nową zakładkę karierową?
- Co chcemy osiągnąć?
- Czy zależy nam na większej liczbie aplikacji, czy lepszym dopasowaniu kandydatów?
- Czy chcemy poszerzyć świadomość na temat firmy, czy przedstawić ją jako eksperta w branży?
- A może chodzi o to, by pochwalić się pięknym biurem?
Określenie celów zdeterminuje cały przebieg projektu. Następnie warto przyjrzeć się temu, co już mamy – obecnej zakładce lub stronie, ofertom pracy – i wytypować słabe punkty, czyli elementy, z których nie jesteśmy dumni, i o których wiemy, że przysparzają użytkownikom problemów.
Kiedy wiemy już, na czym stoimy, możemy przystąpić do desk researchu – przeglądu przykładów z rynku. Proces ten najłatwiej rozpocząć od stron bezpośredniej konkurencji, a następnie przejść do firm, które rekrutują podobnych kandydatów. Ponieważ jednak wśród zakładek karierowych, w szczególności korporacyjnych, wciąż niewiele jest prawdziwych perełek, warto w poszukiwaniu dobrych praktyk wyjść poza swoją bańkę i sięgnąć po strony z innych branż, rynków, a nawet poza strony karierowe w ogóle. Najlepiej, jeśli znalezione rozwiązania udokumentujemy – poza opisem i linkiem, warto dodać też zrzuty ekranu z zaznaczonymi elementami, które potencjalnie moglibyśmy zaadaptować na potrzeby naszej strony.
Czy jest na sali lekarz?
Podobnie jak wszystkie działania biznesowe, również projektowanie i ulepszanie zakładki karierowej powinno być poprzedzone badaniami. Brzmi to groźnie, u niektórych wywołuje lekką panikę, innym kojarzy się z poważnym nadszarpnięciem budżetu. A tymczasem podstawowe badania użyteczności może wykonać niemal każdy, stosunkowo szybko i bez wykorzystania s...