Jesteśmy firmą z branży IT, tej uprzywilejowanej, którą kryzys ekonomiczny potraktował łaskawie, która wymyka się spadkom aktywności klientów i mogła łatwo pozwolić sobie na zmianę trybu pracy na tryb zdalny. W chwili, w której pandemia ogarnęła Włochy, byliśmy niespełna 170-osobową spółką pracującą w pięciu lokalizacjach. Planowaliśmy otwarcie szóstego biura, tym razem w Gdańsku, i szacowaliśmy, że do końca 2020 r. przekroczymy liczbę 200 pracowników.
Kluczową obawą, która towarzyszyła nam na pierwszym etapie, była ta o stabilność biznesu. Od niemal 30 lat, będąc polską firmą, zajmujemy się wdrażaniem zaawansowanych, zintegrowanych systemów informatycznych (ERP) w firmach zewnętrznych klientów na całym świecie (od Kanady po Nową Zelandię).
Jesteśmy głównym partnerem firmy Microsoft w naszym regionie w zakresie wdrożeń systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central (do niedawna Microsoft Dynamics NAV). Świadczymy zatem usługi, a popyt na nie zależy w głównym stopniu od sytuacji finansowej naszych klientów. Początkowo trudno nam było przewidzieć, jak wielkie skutki dla gospodarki przyniesie COVID-19 i jak odbije się to na naszych odbiorcach, a dalej wspólnie realizowanych i zaplanowanych projektach. Kilka przedsięwzięć rzeczywiście zostało wstrzymanych – zamrożonych lub od razu przeniesionych na kilka miesięcy do przodu. Szybko okazało się jednak, że ich miejsce zajęły inne, oczekujące zlecenia lub nowe od firm, które suchą stopą przechodzą przez kryzys. W rezultacie jako biznes nie odczuliśmy spowolnienia na żadnym etapie, a nasza aktywność jest porównywalna z analogicznym okresem w ubiegłym roku.
Reorganizacja firmy
Decyzję o przejściu w tryb pracy zdalnej podjęliśmy tydzień po pojawieniu się w Polsce „pacjenta zero”. Już kilka dni wcześniej zaczęliśmy jednak wprowadzać zasady dotyczące zalecenia pracy w domu dla pracowników powracających (służbowo lub prywatnie) z zagranicy, szczególnie z Europy Zachodniej. Wspieraliśmy również konsultantów, którzy ze względu na obawę o własne zdrowie i bezpieczeństwo nie decydowali się na zagraniczne delegacje do klientów...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!