Bądźmy przykładem dla naszych klientów – geneza pomysłu
Pomysł narodził się naturalnie, z naszej głębokiej wiary w misję motywowania do zdrowszego życia. „Od lat pokazujemy pracodawcom, jak dbać o wellbeing pracowników. Chcieliśmy być tego najlepszym przykładem”, mówi Igor Pielas, założyciel Activy. Jesteśmy przekonani, że skoro promujemy zdrowy styl życia, to powinniśmy zacząć od siebie, tworząc przyjazne, zintegrowane miejsce pracy. Z naszej strony była to dość szybka i łatwa decyzja, ponieważ w poprzednich latach testowaliśmy połowę piątków wolnych w wakacje i obserwowaliśmy pozytywne efekty. W wartościach naszej firmy znajduje się również testowanie nowych rozwiązań, więc nie boimy się zmian i lubimy eksperymentować. Z dużą zwinnością wprowadzamy wiele innowacji polepszających naszą produktywność, w tym czterodniowy tydzień pracy.
Po pięciu miesiącach przeprowadziliśmy krótkie badanie wśród pracowników, które wykazało poprawę samopoczucia oraz brak spadków w wynikach biznesowych. Dlatego benefit został utrzymany i do dzisiaj pracownicy korzystają z tego modelu pracy. Z racji sezonowości naszego biznesu, mamy okresy, kiedy zostawiamy furtkę na włączenie pracującego piątku, ale zawsze jest to zapowiedziane z wyprzedzeniem i określone czasowo.
Badania pokazują, że większość brytyjskich firm, które wzięły udział w największej na świecie próbie czterodniowego tygodnia pracy, również wprowadziła tę politykę na stałe. Spośród 61 organizacji, które wzięły udział w sześciomiesięcznym brytyjskim programie pilotażowym w 2022 r., 54 (89%) nadal stosuje tę politykę rok później, a 31 (51%) wprowadziło zmianę na stałe. |
Ponad połowa (55%) kierowników pro...