„We Care”

Jak zbudować skuteczną strategię angażowania pracowników – case study firmy Vivus

Strategia i wdrażanie

Sukces organizacji zależy w dużym stopniu od tego, na ile każdy pracownik ma poczucie wpływu, sensu i bezpieczeństwa w swoim miejscu pracy, rozumie cele i wie, po co pracuje. Naszym wspólnym marzeniem i celem było to, aby budując Vivusa, stworzyć jednocześnie taką przestrzeń, w której wspomniane założenia mają realne odzwierciedlenie w codzienności.

Z artykułu dowiesz się:

  • Na czym polega postawa „We Care” i jaki ma związek z wartościami firmy?
  • Jak poprzez różne działania i inicjatywy można wzmacniać zaangażowanie pracowników i ich identyfikowanie się z wartościami firmy?
  • Jaką rolę w tym procesie odgrywają Team Leaderzy?

W 2012 r., w momencie gdy Vivus ruszył, na pokładzie było sześć osób, łączenie z założycielem. Jak w typowym start-upie komunikacja przebiegała bezpośrednio, każdemu bardzo zależało na sukcesie firmy, każdy miał poczucie, że tworzy coś wyjątkowego. „We Care” funkcjonowało niejako samoistnie. 

W kolejnych latach firma rozrastała się w tak dynamicznym tempie, że ten naturalny start-upowy klimat związany z zaangażowaniem, ogromną pracowitością, partnerskimi relacjami, przyjaźniami, wzajemnym zaufaniem, poczuciem wyjątkowości musiał być w coraz bardziej usystematyzowany sposób kaskadowany do menedżerów, Team Leaderów i pracowników. W największym stopniu odpowiedzialni za to byli dyrektorzy poszczególnych departamentów i HR. Wykorzystaliśmy do tego ideę „We Care”, która przyszła do nas z naszej centrali w formie krótkiej prezentacji opisującej jej założenia. 

Geneza i założenia „We Care” 

Oryginalnie „We Care” dotyczyło obszaru obsługi klienta, a celem inicjatywy było kształtowanie wyjątkowych doświadczeń klientów. Kluczem do tego miało być wysokie zaangażowanie naszych pracowników, przejawiające się satysfakcją z pracy w Vivusie, pozytywnymi relacjami interpersonalnymi, identyfikacją z firmą. Pomysł ten został przez nas rozwinięty i wprowadziliśmy założenia „We Care” także w innych obszarach firmy, widząc, że idea ta ma potencjał i jest u nas pozytywnie odbierana. 

Zdecydowaliśmy, że podstawą wszystkich działań podejmowanych w ramach strategii będą nasze vivusowe wartości, których kompilacja jest kwintesencją tego, co w „We Care” jest najważniejsze. Opiera się ono zatem na uczciwości, pasji, energii, kreatywności i otwartości. Na początku funkcjonowania firmy każda z tych wartości została przez nas jednoznacznie zdefiniowana i opisana podczas wspólnych warsztatów z pracownikami. Obecnie poprzez szkolenia, spotkania, rozmowy dbamy o...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy