Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat Numeru

18 czerwca 2018

Działania HR McDonald’s Polska docenione w branżowych konkursach

0 48

Inwestycja w pracowników i aktywności employer branding opłaca się firmom – pokazuje McDonald’s Polska. Przemyślana i skutecznie wdrożona strategia rekrutacyjno-wizerunkowa nie tylko okazała się dobrą receptą na wyzwania rynku pracy, ale jest też doceniana w branży. Na gali konkursu HR Dream Team firma zwyciężyła w kategorii Skuteczna i przyjazna rekrutacja, a kilka dni wcześniej zdobyła również wyróżnienia Employer Branding Excellence Awards (w kategoriach Doskonała Strategia EB i Doskonała Kampania Internetowa).

Angażująca rekrutacja

Poprawa wyników rekrutacyjnych to efekt ponadrocznej pracy zespołu People McDonald’s nad udoskonaleniem aktywności z obszaru marki pracodawcy i przyjaznym charakterem rekrutacji do firmy. Kluczem okazała się – poprzedzona kilkumiesięcznymi badaniami – strategia employer branding. Wdrażając ją, firma zmieniła podstawy dotychczasowych działań: m.in. rozszerzyła komunikację o nowe grupy docelowe i zwiększyła nacisk na lokalne kanały. Najważniejsza okazała się jednak praca u podstaw, np. edukowanie kierowników. W rozbudowanym projekcie „Angażująca rekrutacja” w ciągu sześciu miesięcy przeszkolono z zakresu budowania doświadczeń kandydatów osoby odpowiedzialne za rekrutacje we wszystkich 400 restauracjach sieci.

Jak podkreśla Joanna Rosiak, Talent Acquisition Manager w McDonald’s odpowiedzialna za „Angażującą rekrutację”: „W trakcie warsztatów z kierownikami zmapowaliśmy elementy procesu rekrutacyjnego, ustaliliśmy, co możemy zrobić, żeby każdy kandydat na rozmowie w naszych restauracjach czuł się dobrze i komfortowo. Badania candidate experience, które regularnie prowadzimy, pokazują, że przyniosło to dobre rezultaty, kandydaci dobrze oceniają atmosferę i przebieg spotkań rekrutacyjnych w McDonald’s”.

Twarde wyniki

„Nagrody nas cieszą, ale to wyniki były dla nas najważniejsze. Działania podejmujemy przecież po to, żeby zapewnić kandydatów do naszych restauracji, a później tworzyć im takie miejsce pracy, które będą chcieli polecić kolejnym osobom” – podkreśla Monika Szyperek, Koordynatorka Centrum Pracy McDonald’s. I rzeczywiście, wyniki pokazują, że inwestycja w employer branding się opłaciła. W ciągu roku od rozpoczęcia pracy nad wdrożeniem strategii wzrosła ocena marki McDonald’s jako pracodawcy w badaniu prowadzonym wśród gości restauracji, firma zadebiutowała w pierwszej dziesiątce zestawienia Pracodawca Roku i zdobyła tytuł „Top Employers”, a przede wszystkim zdecydowanie zwiększyła liczbę aplikacji i pracowników.

***

McDonald’s to obecnie ponad 22 tys. pracowników w ponad 400 lokalach w Polsce. Zatrudnia zróżnicowane grupy pracowników – uczniów i studentów, osoby dojrzałe, młodych rodziców, pracowników z niepełnosprawnością. Aż 98% managerów firmy zaczynało pracę od podstawowych stanowisk. Najmłodszy manager w organizacji ma zaledwie 18 lat.

Przypisy