Jednym z dostępnych i – w moim przekonaniu – wyjątkowo skutecznych mediów jest wideo. Choć może okazać się nieco kosztowne w przygotowaniu, z całą pewnością obfituje w korzyści:
- Z jednej strony jest bardzo przystępne w odbiorze, odpowiadając na coraz silniejszy trend wykorzystywania mediów wizualnych w komunikacji. Sprawdza się to szczególnie w firmach zatrudniających młodych pracowników z tzw. pokolenia millennialsów, zwłaszcza w branżach związanych z technologią i nowymi mediami.
- Z drugiej zaś strony umożliwia przekazanie bardzo wielu treści w krótkim czasie, nie tylko wprost, lecz także pośrednio, wywołując konkretne emocje i skojarzenia za pomocą komunikatów niewerbalnych i dźwięków.
- W końcu, niesie ze sobą wyjątkową wartość dodaną w postaci możliwości zaangażowania i zintegrowania pracowników przy okazji procesu jego tworzenia, a jeśli projekt zakończy się sukcesem, z pewnością zwiększa stopień identyfikacji pracowników z miejscem pracy i jego społecznością – głównymi bohaterami wspólnej produkcji.
W 10Clouds wykorzystujemy to medium regularnie. Głównym powodem jest to, że w porównaniu do innych, faktycznie wzbudza ono dużo większe zainteresowanie kandydatów, do których kierujemy ofertę (w większości są to przedstawiciele pokolenia Y, żywo zainteresowani nowymi technologiami). Ponadto bardzo odpowiada nam to, jak wiele rzeczy jesteśmy w stanie łatwo i szybko komunikować przy użyciu tej formy. Uważamy też, że – jako jedna z bardziej nowatorskich – jest ona spójna z tożsamością 10Clouds. Sami widzimy siebie jako technologicznych innowatorów tworzących użyteczne i piękne produkty i tak też chcielibyśmy być odbierani przez otoczenie. Nasze filmy zawierają sporo animacji opartych na pracy naszych designerów, świetnie więc pokazują nie tylko to, jacy jesteśmy, lecz także to, co i jak robimy.
Jeden z naszych ostatnich filmów został wyróżniony w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez EB Kreator w kategorii „Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne 2017”. Ponieważ nigdy wcześniej nie zgłaszaliśmy naszych filmów do żadnych konkursów, stanięcie na podium obok takich marek, jak McDonald’s, było wyjątkowo satysfakcjonujące i wywołało szereg refleksji nad tym, co zdecydowało o sukcesie naszego projektu, innymi słowy: jak zrobić najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne? Poproszona o opisanie przepisu na sukces z perspektywy 10Clouds, z przyjemnością dzielę się naszym doświadczeniem.
Od czego zacząć, czyli cel a zasoby
Każdy projekt najlepiej zacząć od stworzenia koncepcji i doprecyzowania planu. W dobie dostępności urządzeń do kręcenia wideo i narzędzi do ich obróbki film employerbrandingowy nakręcić może praktycznie każda firma, nawet bardzo mała....