Sourcing is king

Jak korzystać z nowoczesnych form pozyskiwania kandydatów

Temat Numeru

O rynku kandydata i trudnościach związanych z pozyskaniem nowych pracowników słyszymy niemal codziennie. Tymczasem jednak większość organizacji w kraju korzysta ciągle z dość ograniczonych metod pozyskiwania pracowników. Wobec trudności związanych z dotarciem do kandydatów warto więc rozważyć bardziej nowoczesne rozwiązania rekrutacyjne, a wśród nich sourcing.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jaka jest skuteczność tradycyjnych form pozyskiwania kandydatów i co Cię czeka, jeśli nadal będziesz im wierny?
  • Czym jest sourcing i jak stosować tę metodę w praktyce?
  • Jakie są ulubione narzędzia sourcerów oraz w jaki sposób skutecznie z nich korzystać?

 

REKLAMA

Metody rekrutacji pracowników można podzielić według wielu różnych kryteriów. Na rynku funkcjonuje m.in. podział na metody tradycyjne i nowoczesne, choć warto zaznaczyć, że bywa on mylący. Wiele metod rekrutacji zaliczanych do nowoczesnych to jedynie delikatnie zmodyfikowane formy rekrutowania pracowników znane już od dawna. Moim zdaniem najwłaściwszy jest podział opierających się na kanałach komunikacji z potencjalnym pracownikiem:

  1. Rekrutacja poprzez ogłoszenia o pracy

Stosowanie ogłoszeń o pracy charakteryzuje się stosunkowo niskim nakładem pracy, z drugiej jednak strony, po zamieszczeniu ogłoszenia, rekruter ma niewielką kontrolę nad przebiegiem procesu. 

  1. Rekrutacja poprzez działania online

Działania online wiążą się nie tylko z publikowaniem treści w internecie, w tym w social mediach. Obecność kandydatów w sieci sprawia, że możliwe jest dotarcie do nich bezpośrednio. Takie działania wymagają oczywiście specjalistycznej wiedzy dotyczącej stanowisk, na które prowadzimy rekrutację, ale też znajomości platform online i metod wyszukiwania informacji. 

  1. Rekrutacja poprzez działania offline

Choć nie stanowią zasadniczej rewolucji, działania prowadzone offline zyskały w ostatnich latach ogromną popularność na polskim rynku. Często prowadzone są w ramach szerszej strategii wizerunkowej, mogą jednak równie skutecznie pomóc w realizacji bieżących celów rekrutacyjnych. Przykłady takich działań to organizacja meetupów, udział w targach pracy, czy konferencjach branżowych.

  1. Rekrutacja poprzez współpracę z agencją

Koszt zatrudnienia pracownika dzięki agencji wydaje się na pierwszy rzut oka wysoki, z drugiej jednak strony pozwala c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI