Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strefa Inspiracji

28 stycznia 2020

NR 14 (Styczeń 2020)

Rekrutacja w jeden wieczór Jak z sukcesem zorganizować event rekrutacyjny na przykładzie Banku Pekao S.A.

133

Bank Pekao S.A. zorganizował event rekrutacyjny, który już na etapie informowania i promocji w mediach społecznościowych przekroczył zakładane cele o blisko 200%! Wydarzenie odbyło się 19 września 2019 r. 
w jednym z najmodniejszych miejsc spotkań młodych warszawiaków. Jego celem była rekrutacja na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży i obsługi klienta oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców z informacją o wydarzeniu. 

Bank Pekao SA przechodzi obecnie wielopoziomową transformację. Jako HR również się zmieniamy i staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom przyszłych pracowników. Z drugiej strony zależy też nam, aby rozwiązania, które wprowadzamy, przynosiły realne korzyści dla osób zaangażowanych w proces rekrutacji wewnątrz organizacji. 

Pomysł na takie wydarzenie pojawił się wraz z potrzebą zatrudnienia w szybkim czasie znaczącej liczby pracowników. Chcieliśmy wyjść naprzeciw potrzebom rekrutacyjnym w sieci sprzedaży. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na pilotaż, w którym za cel postawiliśmy sobie zatrudnienie kilkunastu osób. Bardziej istotne było dla nas pokazanie nowej odsłony Banku Pekao, zaproponowanie nowej formy rekrutacji dla pracowników sieci sprzedaży oraz dotarcie do szerokiej grupy odbiorców z informacją o naszych działaniach. 

Podobne rozwiązanie testowaliśmy na grupie studentów, poszukując kandydatów do Akademii Żubra – programu praktyk letnich w banku. Zastosowaliśmy wówczas podobną formułę. Większa grupa uczestników sprawiła, że przeprowadzaliśmy dla studentów bardziej ogólne szkolenia, które miały stanowić wartość dodaną do samego spotkania rekrutacyjnego. W przypadku omawianego eventu dla sieci sprzedaży chcieliśmy, aby nasi uczestnicy także wyszli z niego ze sporą dawką nowej wiedzy o sobie i swoich umiejętnościach. Jednak warsztaty te musiały być prowadzone w mniejszych grupach, tak abyśmy mogli bliżej poznać uczestników i sprawdzić na konkretnych case’ach ich kompetencje. 


Promocja w social media


Chcieliśmy, aby o evencie było głośno w kanałach społecznościowych. Zależało nam jednak, aby informacja trafiła głównie do określonej grupy docelowej, którą wcześniej ustaliliśmy. Wyszliśmy od przygotowania hasła oraz identyfikacji wizualnej, które wskazywałyby na cel wydarzenia i trafiałyby z głównym przekazem. Nie angażowaliśmy do tych działań agencji zewnętrznej. Polegaliśmy na swojej kreatywności i – co najważniejsze – pracowaliśmy zespołowo. 

Zdecydowaliśmy się na publikację postów głównie na Facebooku oraz LinkedIn. Zamieszczaliśmy posty na oficjalnym kanale banku i na prywatnych profilach.
 

Tab. 1. Wyniki – podsumowanie kampanii na Facebooku

  Kliknięcia KPI
(% realizacji)
Zasięg Wyświetlenia KPI
(% realizacji)
Kampania
traffikowa
2666 2047 (130%) 158 687 419 127
Kampania
zasięgowa
1247 369 662 635 790 277 777 (228%)
TOTAL 3913 412 989 1 054 917

 

Statystyki kampanii w social media: 

  • Łączna liczba wyświetleń kampanii promocyjnej na Facebooku: 1 054 917
  • Kliknięcia na Facebooku: 3913
  • Liczba wyświetleń kampanii promocyjnej na LinkedIn: 11 769 
  • Liczba nadesłanych aplikacji: 226+
  • Czas trwania kampanii: 5 dni 

Grupa docelowa – do kogo adresowaliśmy akcję? 

Warto poświęcić więcej czasu na przemyślenie grupy odbiorców. Nie tylko ułatwi to formułowanie samego komunikatu czy hasła, lecz także pozwoli na określenie narzędzi, dzięki którym możemy dotrzeć do interesującej nas grupy. 

Im bardziej szczegółowy opis, tym lepiej. Przy określaniu grupy docelowej przy tym projekcie braliśmy pod uwagę miasto, wiek, poziom wykształcenia i zainteresowania. Te ostatnie warto odpowiednio sprofilować. Szczególnie, jeśli planujemy kampanię zasięgową w social media. 


Dwie główne grupy zaangażowane w projekt


Od początku chcieliśmy zaangażować w event rekrutacyjny zarówno HR, jak i jednostki biznesowe, wierząc w sukces takiego połączenia.


Sposób aplikacji


Uczestnicy mogli wziąć udział w wydarzeniu po uprzedniej aplikacji za pomocą formularza. Dostępny był on na stronie internetowej w zakładce „Kariera”, a także na portalach rekrutacyjnych w formie ogłoszenia. Po wstępnej selekcji aplikacji kontaktowaliśmy się z wybranymi kandydatami telefonicznie. 


Event

 
Harmonogram tego wieczoru był napięty. Do dyspozycji mieliśmy dwie sale, które stanowiły nasze główne strefy do pracy. Oprócz tego mieliśmy zapewnione miejsce na odpoczynek („chillout room”), networking oraz doradztwo kariery. 

Wszyscy uczestnicy byli podzieleni na dwie tury, zaproszone na inną godzinę. Dodatkowo, każda tura była podzielona na dwie grupy. Pierwsza grupa wchodziła do Strefy 1: ,,Daj się poznać – rozmowy rekrutacyjne”. W tym samym czasie pozostali rozpoczynali od Strefy 2: ,,Daj się poznać – w akcji”. Po określonym czasie następowała zamiana. I tak samo w turze II. Machina ruszyła. 

I tura: 17.30–18.30 

Podział na dwie grupy. Pierwsza grupa idzie do strefy „Daj się poznać – rozmowy rekrutacyjne”, druga do strefy „Daj się poznać – w akcji”. Po 30 minutach następuje wymiana.

II tura: 18.45–19.45 

Podział na dwie grupy. Pierwsza grupa idzie do strefy „Daj się poznać – rozmowy rekrutacyjne”, druga do strefy „Daj się poznać – w akcji”. Po 30 minu...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy