Z raportu World Economic Forum z bieżącego roku na temat przyszłości miejsc pracy do 2027 r. wiemy, że „w ciągu najbliższych pięciu lat 44% umiejętności pracowników ulegnie zmianie”. Postęp technologiczny, robotyzacja, digitalizacja to czynniki, które wymagają od nas nie tylko rozumienia tego błyskawicznie zmieniającego świata, ale też ciągłego dostosowywania naszego sposobu myślenia i działania. Coś, co kiedyś wydawało się futurystyczną wizją, nadeszło szybciej, niż nam się wszystkim wydawało. Potrzebujemy więc nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości, mając pełną świadomość, że za chwilę nasze umiejętności się zdezaktualizują i trzeba będzie rozwinąć się w innym kierunku.
Konieczne stało się więc podejście „lifelong learning”, czyli uczenie się przez całe życie, które nam w Orange jest bardzo bliskie. Podobnie jak koncepcja Petera Senge’a organizacji uczącej się. Aby zwiększać elastyczność i adaptacyjność naszej firmy, nieustannie inwestujemy w rozwój pracowników. Zależy nam, aby odpowiadać na ich oczekiwania, na zmieniające się potrzeby naszych klientów, digitalizację doświadczeń, coraz większą automatyzację procesów, a także utrzymywać się na powierzchni tej niespotykanej dotąd fali tsunami, do której przyrównuje się obecne zmiany technologiczne, takie jak np. rozwój generatywnej sztucznej inteligencji.
Warto też mieć na względzie, że „76% pracowników twierdzi, że zostałoby w firmie dłużej, gdyby mogli czerpać więcej korzyści z nauki i rozwoju”1. Z tego samego raportu wiemy także, że „możliwości rozwoju to czynnik #1 doskonałej kultury pracy”. Niejednokrotnie udział w różnego rodzaju ini...
Przełącz się na przyszłość. Rozwój w Orange Polska
„Przełącz się na przyszłość” to hasło, tzw. call to action, które jest obecne w wielu obszarach naszej firmy i pozwala nam lepiej reagować na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość. W przypadku rozwoju oznacza myślenie o kompetencjach przyszłości i ich zapewnianiu w organizacji.