Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami w IKEA Industry Poland, oddział w Lubawie
Matryce kompetencji stały się centralnym narzędziem rozwoju zawodowego pracowników w ramach systemu zarządzania kompetencjami w IKEA Industry Poland, oddział w Lubawie. Proces wdrożenia tego systemu, rozpoczęty kilka lat temu, obejmował szereg etapów, od zdefiniowania metodologii oraz opisania kompetencji poprzez stworzenie wymagań kompetencyjnych dla stanowisk (profile kompetencyjne), po implementację zasad funkcjonowania systemu w całej organizacji.
Podstawą tego modelu są cztery główne kategorie kompetencji:
- specjalistyczne – ściśle związane z zadaniami realizowanymi na danym stanowisku i wynikające z przynależności do danej funkcji, np. obsługa procesów płacowych;
- BHP – dotyczące troski o bezpieczeństwo własne i innych oraz ciągłego poszukiwania usprawnień w tym obszarze;
- LEAN;
- stanowiskowe – związane bardziej z przynależnością do określonego poziomu w strukturze organizacyjnej, np. zarządzanie zmia...