Jak rozpoznać i utrzymać w organizacji kluczowych pracowników? Case study Mondi

Talent management

Mondi Świecie sp. z o.o jest częścią grupy Mondi, będącej globalnym liderem w dziedzinie opakowań i papieru. Jako firma przywiązujemy ogromną wagę do tematu rozwoju, którego częścią jest także zarządzanie talentami. Firma systemowo podchodzi do identyfikacji, rozwijania i utrzymywania talentów, co jest kluczowe dla naszego sukcesu. Proces zarządzania talentami w Mondi obejmuje różnorodne inicjatywy, takie jak programy rozwojowe, mentoring czy systemy ocen. Zarówno struktury globalne, jak i nasz lokalny zespół HR każdego dnia prowadzą szereg działań nakierowanych m.in. na wspieranie rozwoju i szeroko rozumiany rozwój kompetencji. Ten temat jest wpisany w nasze organizacyjne DNA i ma nawet odzwierciedlenie w naszych wartościach wyrażonych w haśle: GROW CREATE INSPIRE TOGETHER (Rośniemy, tworzymy, inspirujemy razem), gdzie GROW, jako rozwój, jest na pierwszym miejscu.

Zarządzanie talentami w Mondi Świecie

Do organizacji dołączyłam nieco ponad 3 lata temu i przyznaję, że poziom świadomości menedżerskiej i dojrzałości organizacyjnej, jeśli chodzi o wspieranie rozwoju pracowników, był i jest bardzo wysoki. Mondi wyróżnia się na tle wielu firm produkcyjnych przede wszystkim nastawieniem na kreowanie możliwości rozwoju pracowników, który jest przecież rozwojem całej organizacji. W naszej firmie o rozwoju rozmawiamy na co dzień, a codzienne wyzwania, projekty i realizowane procesy staramy się wykorzystywać jako okazje do rozwoju. 
Stosujemy model uczenia się oparty na zasadzie 70-20-10, gdzie 70% wiedzy i doświadczenia zdobywamy poprzez praktyczne wykonywanie zadań i zaangażowanie w ciągłe doskonalenie naszych codziennych obowiązków, ich optymalizację, przekształcanie, testowanie nowych narzędzi. Mondi Świecie sp. z o.o. jest pod wieloma względami spółką tzw. role model, to właśnie u nas wprowadzamy wiele pilotażowych rozwiązań, nowych technologii i systemów, a nasi pracownicy wspierają inne spółki grupy Mondi we wdrożeniach, rozwoju i budowie standardów. To dla nas ogromna satysfakcja, kiedy pracownicy, a czasem całe zespoły, wyjeżdżają na wdrożenia do innych krajów i stanowią wspaniały przykład oraz ogromne wsparcie, dzieląc się swoim doświadczeniem i wiedzą. Jak można się łatwo domyślić, jest to oczywiście dla nas ważny element ich własnego rozwoju, bo zgodnie z piramidą Maslowa – najwyższym poziomem w zaspokajaniu potrzeb i budowaniu satysfakcji jest właśnie uczenie innych. Nie chcemy, żeby hasło ROZWÓJ było pust...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy