HRB[P] czy HRB[A] – [P]artner czy [A]systent współodpowiedzialność czy służebność?

Strefa Inspiracji

Nie, to nie jest kolejny tekst „poradnik”, jak żyć w świecie COVID. Słowo pandemia nie padnie ani razu w dalszej części tekstu. Nie będę też pisał o wyzwaniach zespołów HR w dzisiejszej, nieco innej, rzeczywistości. O czym zatem będzie? O roli HR. Czy dzisiejsza, ale też wczorajsza i jutrzejsza rola to rola, w której HR powinien ustawiać się do biznesu służebnie. A może czas na rzeczywistą współodpowiedzialność za biznesowy rezultat. Wiem, że odważnie. Bardzo odważnie. Domyślam się, że jest ciekawość. Co autor ma na myśli? Chętnie karty odkryję. Zasadniczo od razu. 

Dzisiejsza rzeczywistość, smutna rzeczywistość

Ileż to już razy mówiło się o tym, że HR ma być partnerem w biznesie. Słowa, głównie słowa. Wzniosłe hasła. W praktyce różnie. Bardzo różnie. Weźmy pierwszy przykład z brzegu. Szef sprzedaży potrzebuje „na już” dwóch handlowców. Zespół HR śpieszy na pomoc. Nie pierwszy raz przecież w rekrutacji pomaga. Umawia spotkanie z Szefem sprzedaży. Pyta, co włożyć do ogłoszenia. Jakie wymagania. Słyszy: „doświadczenie minimum 5-letnie w sprzedaży”, „wysoka motywacja do pracy”, „sales ma być dynamiczny w swoich działaniach” no i ma „umieć sprzedawać”. Byłbym zapomniał. „Ma mieć fantastyczne umiejętności negocjacyjne” i „sprawność w zamykaniu transakcji”. Co robi zespół HR? Grzecznie, na karteczce spisuje wymagania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych. Pracował w takich firmach jak Orange Polska (Account Manager), Deloitte (Business Development Coordinator) oraz PwC (Head of Tax & Legal Business Development Team). Obecnie Senior Consultant w Sandler Training Polska. Rozwija i profesjonalizuje zespoły sprzedaży. Łączy wiedzę praktyczną, zdobytą na polu działań sprzedażowych z wiedzą naukową. Naczelny pogromca bezrefleksyjnego i chaotycznego podejścia do prowadzenia działań sprzedażowych. Miłośnik procesu, planu i egzekucji. Sprzedawca nawrócony na marketing.