Eventy EB okiem praktyka

jak je zaplanować, zrealizować i zmierzyć?

Employer branding

Jak zorganizować wydarzenie, które zostanie w pamięci na długo? Czy w dobie przesytu różnego rodzaju meet-upami, konferencjami i stoiskami promocyjnymi można wymyślić coś, czego jeszcze nie było? 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak zaplanować event EB, zaczynając od określania celów, a kończąc na mierzeniu efektywności?
  • Jakich błędów wystrzegać się, organizując eventy EB jako pracodawca?
  • Jak zapobiegać fuck-upom i co robić, jeśli się pojawią? 

Przyjęło się uważać, że event employerbrandingowy powinien być zorganizowany z pompą, a więc musi angażować duże środki. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że klucz tkwi w rozsądnym doborze narzędzi do realizacji naszych celów. Tak naprawdę nawet na najbardziej kameralnym spotkaniu z kandydatem – rozmowie rekrutacyjnej – budujemy swój wizerunek i wpływamy na odbiór naszej firmy wśród grupy docelowej. Każde wydarzenie (małe i większe) powinno być więc przede wszystkim dostosowane do nas jako pracodawcy, pokazywać nas nie tylko z dobrej, ale i z prawdziwej strony. W employer brandingu chodzi bowiem właśnie o autentyczność, która przekona kandydatów do wybrania reprezentowanej przez nas firmy. Bez względu na to, czy w jej DNA jest fun, czy umiar i stabilność.

Koncept powinien bezpośrednio wynikać z przyjętej przez nas strategii komunikacyjnej i employerbrandingowej – być przełożeniem jej teoretycznych założeń na język kandydata lub pracownika. 

 

Przede wszystkim po co i dla kogo

Każde wydarzenie powinno mieć jasno postawiony cel, z góry założoną grupę docelową, dla której będziemy je organizować, oraz określone efekty – wyznaczniki, dzięki którym będziemy mogli uznać przedsięwzięcie za sukces. Faza planowania na pozór wydaje się mniej ważna niż realizacja, ale dobrze odrobiona lekcja na tym etapie ułatwi nam pracę nad kolejnymi elementami i przełoży się pozytywnie na osiągnięte rezultaty.

Cel i efekty, które ma przynieść konkretne wydarzenie czy akcja rekrutacyjna, są ze sobą – a przynajmniej powinny być – ściśle powiązane. W obydwóch przypadkach powinniśmy umieć odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie jestem teraz i gdzie chcę być po podsumowanym przedsięwzięciu. 
W działaniach employerbrandingowych najczęściej mówimy o celu rekrutacyjnym lub wizerunkowym. Ten pierwszy jest łatwiejszy do określenia i rozliczenia. Jeśli wydarzenie ma wywołać zwiększenie efektywności rekrutacyjnej, wskaźniki...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy