W branży IT pozyskanie pracowników jest dużym wyzwaniem – liczba specjalistów dostępnych na rynku pracy zdecydowanie nie pokrywa zapotrzebowania na ich umiejętności. Gdy dodamy do tego mnogość technologii i języków programowania, wybór kandydatów staje się jeszcze bardziej ograniczony. W STX Next specjalizujemy się w dwóch językach programowania, Python i JavaScript, ten pierwszy natomiast jest dla nas technologią wiodącą.
Jak wiele firm, w rekrutacji stosowaliśmy różne sposoby dotarcia do kandydatów – ogłoszenia, posty w social media, direct search, byliśmy obecni jako sponsorzy na targach pracy czy w czasie spotkań lokalnych społeczności technologicznych (meetupach). Wzrost liczby klientów i co za tym idzie – większa liczba projektów programistycznych generowały coraz większe zapotrzebowanie na rekrutację. Sprostanie temu wyzwaniu było szczególnie trudne jeszcze kilka lat temu, gdy język Python nie był zbyt popularny wśród programistów. Należało więc znaleźć nową drogę dotarcia do potencjalnych kandydatów.
Częścią kultury organizacyjnej STX Next jest dzielenie się wiedzą w ramach wewnętrznych warsztatów czy tzw. lightning talks (comiesięczne wewnętrzne wideokonferencje z 3–4 wystąpieniami na różne technologiczne tematy). Natomiast w 2014 r. jeden ze współpracowników wpadł na pomysł, by zacząć organizować inicjatywy edukacyjne również
dla osób niewspółpracujących z STX Next i tym samym zbudować większe zainteresowanie językiem Python. Technologią najbardziej zbliżoną do Pythona jest PHP – oba języki są webowe,...
Employer branding Has Power!
Działania employer brandingowe, które są atrakcyjne dla grupy docelowej, mogą być efektywne i przynosić realną korzyść dla organizacji. W STX Next wypracowali markę warsztatów, które zyskały miano kultowych. Wszystko dlatego, że warsztaty o wspólnym mianowniku „Has Power” są korzystne przede wszystkim dla ich uczestników.