Candidate experience w czasie pandemii – proste i niedrogie rozwiązania, które wpływają na odbiór organizacji przez kandydatów. Na przykładzie Orange

Temat Numeru

Dziś praktykant pełną parą stał się tak samo ważnym członkiem zespołu, jak specjalista i ekspert. Zainteresowanie pracodawców młodym pokoleniem jest na tyle duże, że znalezienie odpowiedniego kandydata nie jest tak oczywiste, jak było jeszcze dziesięć lat temu. Dlatego firmy dwoją się i troją, aby zachęcić do pracy właśnie u siebie.

Faktem jest, że każda osoba pracująca musiała w swoim życiu przeżyć pierwszą pracę. „Przeżyć” to słowo klucz, ponieważ nie zawsze wspominamy to doświadczenie jako najlepszy czas naszego życia. Na przestrzeni lat czasy bywały różne – zdarzało się, że menedżer zapominał o naszym istnieniu do chwili, gdy trzeba było skserować kolejne dokumenty. Był też moment, kiedy praktykant awansował na stanowisko specjalisty do spraw, których nie chce robić reszta zespołu. Na szczęście w przeważającej mierze te czasy mamy już za sobą. 

Jak Orange podchodzi do szukania młodych talentów i budowania candidate experience?

Orange, oprócz praktyk standardowych, które mogą odbywać się przez cały rok, ma także Program Praktyk Letnich Let’s Orange. Praktyki odbywają się w przerwie między studiami i obejmują obszary technologiczne. To nie tylko IT czy telekomunikacja, lecz także cyberbezpieczeństwo, business insights, big data czy machine learning. 
Ważnym elementem współpracy ze studentami, którzy decydują się na praktykę, jest jej przedłużenie – zależy nam, aby każda z osób miała taką sz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy