Z artykułu dowiesz się:
Czym jest i do czego może Ci się przydać Candidate Journey Map?
Jak skorzystać z tego narzędzia w praktyce oraz jakie wnioski można z niego wyciągnąć?
Jak zaprojektować skuteczne zmiany tak, by Twoi kandydaci Cię pokochali?
próbujmy wejść w buty kandydata, zarzucić na ramiona jego płaszcz, wciągnąć czapkę, wsiąść do tego samego pociągu. Wyruszyć w podróż, doświadczając wszystkiego tego, czego kandydat doświadcza w procesie rekrutacji. Zwykło się mówić, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
- Jak w takim razie wygląda perspektywa kandydata?
- Czego rekruter lub, coraz częściej, Talent Acquisition Manager może się z niej nauczyć i jakie wnioski wyciągnąć dla siebie?
- Jak przyciągać najlepszych?
- Jak spośród podobnych CV wyłonić tego właściwego człowieka, kandydata, który najlepiej odpowiada profilowi stanowiska i potrzebom organizacji, spełnia kryteria i wpasowuje się w misję i wartości organizacji?
- Jak dostarczyć pozytywnych wrażeń wszystkim uczestnikom procesu, a nie tylko tym, którym zaproponujemy współpracę?
Pytań i wątpliwości jest wiele. Przyjęcie optyki kandydata pozwoli nie tylko odpowiedzieć na te pytania, lecz także wyeliminować dotychczasowe błędy. Pomoże zobaczyć cały proces z innej perspektywy, lepiej go zrozumieć i ulepszyć.
Gdy kandydat dokonuje rekonesansu
Podążając za kandydatem, zauważymy, że już na początku swojej podróży będzie się starał poznać miejsce docelowe, czyli zebrać i przeanalizować informacje o swoich potencjalnych pracodawcach. Będzie interesował go nie tylko zakres obowiązków czy wysokość wynagrodzenia – będzie chciał wiedzieć, w jakiej firmie i z jakimi ludźmi przyjdzie mu pracować. Będzie starał się wyczuć kulturę organizacyjną, atmosferę w zespole oraz stosunek przełożonych do pracowników. Kandydat, który w obecnej sytuacji rynkowej może sobie pozwolić na wybór, będzie dążył do tego, aby znaleźć organizacj...