Candidate experience journey

Czy wiesz, jaką podróż przebywają Twoi kandydaci?

Strefa Inspiracji

Wirtualna rzeczywistość, internet i social media, powszechność technologii oraz łatwy dostęp do informacji tylko sprzyjają łatwej zmianie miejsca pracy.  Jak w takim razie prowadzić skutecznie i nowocześnie proces rekrutacji, tak by przyciągnąć największe talenty? Jak zwiększać trafność decyzji i dopasowanie kandydatów do wymagań stanowiska, specyfiki i kultury organizacji?

Z artykułu dowiesz się:

Czym jest i do czego może Ci się przydać Candidate Journey Map?
Jak skorzystać z tego narzędzia w praktyce oraz jakie wnioski można z niego wyciągnąć?
Jak zaprojektować skuteczne zmiany tak, by Twoi kandydaci Cię pokochali?

 

próbujmy wejść w buty kandydata, zarzucić na ramiona jego płaszcz, wciągnąć czapkę, wsiąść do tego samego pociągu. Wyruszyć w podróż, doświadczając wszystkiego tego, czego kandydat doświadcza w procesie rekrutacji. Zwykło się mówić, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

  • Jak w takim razie wygląda perspektywa kandydata?
  • Czego rekruter lub, coraz częściej, Talent Acquisition Manager może się z niej nauczyć i jakie wnioski wyciągnąć dla siebie?
  • Jak przyciągać najlepszych?
  • Jak spośród podobnych CV wyłonić tego właściwego człowieka, kandydata, który najlepiej odpowiada profilowi stanowiska i potrzebom organizacji, spełnia kryteria i wpasowuje się w misję i wartości organizacji?
  • Jak dostarczyć pozytywnych wrażeń wszystkim uczestnikom procesu, a nie tylko tym, którym zaproponujemy współpracę?

Pytań i wątpliwości jest wiele. Przyjęcie optyki kandydata pozwoli nie tylko odpowiedzieć na te pytania, lecz także wyeliminować dotychczasowe błędy. Pomoże zobaczyć cały proces z innej perspektywy, lepiej go zrozumieć i ulepszyć.

Gdy kandydat dokonuje rekonesansu

Podążając za kandydatem, zauważymy, że już na początku swojej podróży będzie się starał poznać miejsce docelowe, czyli zebrać i przeanalizować informacje o swoich potencjalnych pracodawcach. Będzie interesował go nie tylko zakres obowiązków czy wysokość wynagrodzenia – będzie chciał wiedzieć, w jakiej firmie i z jakimi ludźmi przyjdzie mu pracować. Będzie starał się wyczuć kulturę organizacyjną, atmosferę w zespole oraz stosunek przełożonych do pracowników. Kandydat, który w obecnej sytuacji rynkowej może sobie pozwolić na wybór, będzie dążył do tego, aby znaleźć organizacj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy