Badania prowadzone nad candidate experience nie pozostawiają złudzeń – wrażenia z procesu rekrutacyjnego wpływają nie tylko na wizerunek pracodawcy, ale także na jego biznes. Według raportu „Candidate experience w Polsce 2019”, przeprowadzonego przez eRecruiter i Great Digital, jeden na pięciu specjalistów, którzy wynieśli negatywne wrażenia z procesu rekrutacji, nie kupi produktu lub usługi danej firmy. Z kolei zadowoleni kandydaci chętnie aplikują ponownie na nowe role czy rekomendują znajomych, a to z punktu widzenia przyszłych procesów sprawia, że budowanie dobrego candidate experience staje się inwestycją z wysoką stopą zwrotu.
W Codete prowadzimy procesy rekrutacyjne na zaawansowane stanowiska IT (programiści, testerzy oprogramowania, administratorzy systemów, analitycy biznesowi, inni). Poza kilkuosobowym zespołem rekrutacyjnym, w spotkania z kandydatami zaangażowani są nasi inżynierowie oraz project managerowie, przez co mamy dużą świadomość znaczenia CX w naszej organizacji. Od 2010 roku tworzymy dedykowane zespoły specjalistów IT dla klientów z USA i regionu DACH, Izraela czy Skandynawii. Współpracujemy z globalnymi markami oraz startupami z branż fintech, healthtech, e-commerce itd.
W firmie zatrudniamy ponad 150 osób, głównie specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. Ta grupa kandydatów ma jasno sprecyzowane oczekiwania względem firmy, projektu i rekrutacji, w której uczestniczy. Ceni sobie profesjonalne i sprawne przeprowadzenie procesu, konkretne informacje oraz partnerskie relacje. To są kluczowe elementy, z których budujemy CX w Codete. Działania, które podejmujemy, prawdopodobnie nie są czymś nowym i istnieją już w wielu firmach. Mogą także wydawać się proste i oczywiste. I dobrze, bo takie właśnie jest CX.
Konkrety, konkrety, dużo konkretów
Ogł...