Z artykułu dowiesz się:
- Jakie działania przedstawicieli działów HR sprawiają, że trudno jest im rozmawiać z biznesem?
- Jak zacząć mówić o działaniach HR językiem biznesu?
- Kim jest HR Business Partner przyszłości i jak przewidywać potrzeby biznesu?
Jaką rozmowę przeprowadziłem kilka lat temu z jednym z członków zarządu dużej spółki. Niestety, nie przytoczę mojej odpowiedzi, bo było mi tak głupio, że postanowiłem ją skutecznie zapomnieć. Pamiętam, że wyszedłem z tej rozmowy mocno zdenerwowany i zdegustowany postawą wiceprezesa ds. sprzedaży. Myślałem w duchu, że on nic nie rozumie; liczą się tylko wskaźniki i pieniądze. A gdzie ludzie? Gdzie rozwój? Dzisiaj, aż wstyd się przyznać, wiem, że miał wtedy rację. To ja się myliłem.
Kilka lat po nauczce, którą dał mi wiceprezes ds. sprzedaży, stanąłem w obliczu wręcz bliźniaczej sytuacji. Jednak tym razem postanowiłem przygotować się do sytuacji i zacząć mówić językiem mojego klienta, dyrektora sprzedaży. Potrzebowałem więc liczb, które pokażą mojemu rozmówcy, dlaczego warto wydać ok. 200 tys. zł na szkolenie lokalnych kierowników sprzedaży.
– Panie prezesie, z diagnozy wynika, że pana pracownicy potrzebują takiego programu rozwojowego....