Biznes chce słuchać liczb i konkretów

Strategia i wdrażanie

Jako branża HR musimy odrobić trzy praktyczne lekcje. Wszystkie prowadzą w jednym kierunku: liczby, fakty, konkrety.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie działania przedstawicieli działów HR sprawiają, że trudno jest im rozmawiać z biznesem?
  • Jak zacząć mówić o działaniach HR językiem biznesu?  
  • Kim jest HR Business Partner przyszłości i jak przewidywać potrzeby biznesu?

 

Jaką rozmowę przeprowadziłem kilka lat temu z jednym z członków zarządu dużej spółki. Niestety, nie przytoczę mojej odpowiedzi, bo było mi tak głupio, że postanowiłem ją skutecznie zapomnieć. Pamiętam, że wyszedłem z tej rozmowy mocno zdenerwowany i zdegustowany postawą wiceprezesa ds. sprzedaży. Myślałem w duchu, że on nic nie rozumie; liczą się tylko wskaźniki i pieniądze. A gdzie ludzie? Gdzie rozwój? Dzisiaj, aż wstyd się przyznać, wiem, że miał wtedy rację. To ja się myliłem. 

Kilka lat po nauczce, którą dał mi wiceprezes ds. sprzedaży, stanąłem w obliczu wręcz bliźniaczej sytuacji. Jednak tym razem postanowiłem przygotować się do sytuacji i zacząć mówić językiem mojego klienta, dyrektora sprzedaży. Potrzebowałem więc liczb, które pokażą mojemu rozmówcy, dlaczego warto wydać ok. 200 tys. zł na szkolenie lokalnych kierowników sprzedaży. 

– Panie prezesie, z diagnozy wynika, że pana pracownicy potrzebują takiego programu rozwojowego....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    Współzałożyciel i Partner Zarządzający Mocni w HR. Pasjonat HRu oraz technologii i analityki. W branży HR pracuje od ponad 12 lat. Pomaga firmom we wdrażaniu wskaźników, analityce HR, badaniach HR oraz automatyzacji procesów. Z wykształcenia Psycholog organizacji. Analizy danych oraz metodologii pomiaru uczył się podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w prestiżowej szkole analitycznej prowadzonej na Michigan University. Prowadził badania i analizy zarówno dla firm jak i w ramach grantów badawczych. Doświadczenie biznesowe zdobywał pracując jako menedżer w wewnętrznym dziale HR oraz jako konsultant w firmie szkoleniowo-doradczej. Za nim już ponad 4500 godzin zajęć dla przedstawicieli różnych firm. W jego warsztatach, kursach oraz projektach doradczych brali udział HRowcy i menedżerowie z m.in.: Grupa Żabka, InPost, Allegro, KGHM, Grupa Lotos, Capgemnini, Arvato, Innogy, IBM, Carlsberg, Workservice, Polpharma, HCM Deck, Mbank, Pepco,Brainly, X-kom, Moneygram, Leroy Merlin, Agata Meble. Prelegent licznych branżowych konferencji (m.in. Kongres Kadry, HR Business Partner), autor artykułów branżowych oraz doświadczony trener i wykładowca akademicki (UJ, Akademia Leona Koźmińskiego, Krakowska Akademia, WSB).