Od idei do realizacji
Kiedy w BGK wprowadzaliśmy nowy intranet, potrzebowaliśmy czegoś więcej niż zwyczajnej komunikacji wdrożenia. Potrzebowaliśmy ludzi, którzy zaangażują się w prace i pomogą nam dotrzeć ze zmianą do różnych obszarów biznesowych. Tak powstał pomysł programu ambasadorskiego.
Sama idea to jednak za mało. Sukces programu ambasadorskiego zależy od kilku czynników, w tym m.in. od:
- właściwego zaplanowania prac,
- spójnego systemu rekrutacji, motywowania pracowników,
- stałej komunikacji i promocji.
Taki program trzeba przemyśleć i potem konsekwentnie realizować przyjęty plan.
Czynnik sukcesu nr 1: siła planowania
Co na pewno musimy zaplanować? Na początek sposób rekrutacji, korzyści dla uczestników i sam przebieg prac. Im dokładniej to zrobimy, tym większe szanse na powodzenie. Warto też od razu określić czas, jaki ambasadorzy poświęcą na udział w projekcie.
W czasie trwania programu powinniśmy zadbać o zaangażowanie uczestników. W tym przypadku przyda się spójny system rekrutacji i motywowania. Jasne zasady i sy...