Ambasadorzy a zarządzanie zmianą. Case study BGK

Employer branding

Przykład Banku Gospodarstwa Krajowego udowadnia, że program ambasadorski może być doskonałym narzędziem wspierającym zarządzanie zmianą. Zaangażowani pracownicy to najlepsi adwokaci nowych rozwiązań i procesów. Jak zabrać się za organizację programu, aby zakończył się sukcesem? Zobaczcie, jak zrobiliśmy to w BGK.

Od idei do realizacji

Kiedy w BGK wprowadzaliśmy nowy intranet, potrzebowaliśmy czegoś więcej niż zwyczajnej komunikacji wdrożenia. Potrzebowaliśmy ludzi, którzy zaangażują się w prace i pomogą nam dotrzeć ze zmianą do różnych obszarów biznesowych. Tak powstał pomysł programu ambasadorskiego. 
Sama idea to jednak za mało. Sukces programu ambasadorskiego zależy od kilku czynników, w tym m.in. od: 

  • właściwego zaplanowania prac,
  • spójnego systemu rekrutacji, motywowania pracowników,
  • stałej komunikacji i promocji. 

Taki program trzeba przemyśleć i potem konsekwentnie realizować przyjęty plan.

Czynnik sukcesu nr 1: siła planowania

Co na pewno musimy zaplanować? Na początek sposób rekrutacji, korzyści dla uczestników i sam przebieg prac. Im dokładniej to zrobimy, tym większe szanse na powodzenie. Warto też od razu określić czas, jaki ambasadorzy poświęcą na udział w projekcie. 
W czasie trwania programu powinniśmy zadbać o zaangażowanie uczestników. W tym przypadku przyda się spójny system rekrutacji i motywowania. Jasne zasady i sy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy