Projekt przeprowadzki był jednym z największych przedsięwzięć logistycznych w prawie stuletniej historii Banku Gospodarstwa Krajowego. Działania związane z całym procesem zaczęliśmy planować już w 2019 r.
i od początku w projekt zaangażowany był Zespół Komunikacji Wewnętrznej. Zależało nam, aby pracownicy byli informowani na bieżąco o postępach w pracach, co miało ułatwić im przejście przez tę trudną zmianę. Strategiczne informacje komunikowaliśmy pracownikom mailowo. Dodatkowo stworzyliśmy specjalną witrynę w intranecie oraz wysyłaliśmy cykliczny newsletter na temat nowej lokalizacji. Chcieliśmy tym sposobem zaspokoić ich potrzebę wiedzy.
Zależało nam na tym, aby nie tylko skutecznie poinformować pracowników o czekających ich zmianach, lecz także realnie ich w nie zaangażować. W styczniu podjęliśmy decyzję, że do adaptacji pracowników w nowej lokalizacji posłuży pracownikom platforma grywalizacyjna.
Dlaczego akurat platforma grywalizacyjna?
Wyobraź sobie, że schodzisz do metra i masz do dyspozycji dwie drogi: po schodach klasycznych i ruchomych. Większość z nas zapewne wybierze schody ruchome. Ale sytuacja zmieni się, jeśli co drugi zwykły stopień będzie wydawał dźwięk,
kiedy się na niego stanie. Po przejściu przez wszystkie muzyczne stopnie słyszysz określoną melodię. Jak myślisz, ile osób zaangażuje się w tę prostą grę i spróbuje „wychodzić” całą...