Z artykułu dowiesz się:
- Jak należy podejść do wyzwania, którym jest budowanie marki pracodawcy?
- Czym jest i gdzie można stosować narzędzie V2MOM?
- Co wpływa na kształtowanie się employer brandingu?
Pojęcie employer brandingu w ostatnich latach stało się bardzo popularne, a działania skierowane na budowanie marki pracodawcy są aktywnie realizowane przez działy HR.
Głównym powodem tego zjawiska są zmiany w rekrutacji. Rynek pracownika zdominował niemal każdą branżę, nakładając na współczesne firmy, a także specjalistów HR, nowe wyzwania.
Podejmowanie strategicznych działań EB stało się konieczne, żeby przetrwać i zapewnić odpowiedni napływ specjalistów
do firm. W dobie digitalizacji zakres tych aktywności rozszerzył się do szybko rozwijającego się świata internetu. Kanałów dotarcia do odbiorców marki jest bardzo wiele. Stąd też pojawiają się pytania:
- Które kanały wybrać?
- W jaki sposób przedstawiać swoją markę, aby dotrzeć do tych, na których nam zależy?
- Jak podtrzymać ich zainteresowanie?
Znalezienie odpowiedzi jest stosunkowo łatwe, ale znacznie trudniej podjąć odpowiednie działania. Do wyzwania, jakim jest budowanie marki pracodawcy, należy podejść systemowo. Trzeba kierować się jasno wytyczonym celem, odpowiednio dobrać aktywności, umiejętnie je mierzyć, ale także pamiętać o spójnej komunikacji zgodnej z kulturą organizacyjną. Takie podejście wymaga kompleksowej metody planowania i odpowiedniej analizy bieżącej sytuacji. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, jednak nie każde jest proste w implementacji. Czy za takie narzędzie można uznać V2MOM stworzonego na potrzeby budowania strategii sprzedażowej?
Dlaczego V2MOM?
V2MOM został po raz pierwszy zaimplementowany przez Sales Force w 1999 r. (rys. 1). Narzędzie zastosowano do określenia krótkoterminowej strategii działania firmy, opierając się na zdefiniowaniu pięciu czynników:
- Vision – wizja, która pozwala określić, do czego dążymy i co chcemy osiągnąć.
- Values – wartości wspierające realizację wizji, a także stanowiące ramy do jej osiągnięcia.
- Methods – metody, które ilustrują, w jaki sposób realizujemy wizję oraz jakie konkretne działani...