Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat Numeru

2 lutego 2021

NR 20 (Styczeń 2021)

Program corporate wellness „DOBRZE”, czyli jak dbać o pracowników nie tylko w czasie pandemii
Na przykładzie BNP Paribas Bank Polska

86

Program corporate wellnes „DOBRZE” jest wyróżniającym nas na rynku kompleksowym, długofalowym projektem, dzięki któremu dostarczamy pracownikom realną pomoc w dbaniu o dobrą jakość życia oraz wzmocnienie kondycji psychofizycznej dzięki wielu realizowanym cyklicznie aktywnościom i regularnym świadczeniom finansowanym przez pracodawcę.

Z artykułu dowiesz się:

POLECAMY

  • Czym jest Program corporate wellness „DOBRZE” oraz co zachęciło firmę do jego powołania?
  • Dlaczego idea corporate wellness jest ważna dla firmy oraz z jakimi celami na poziomie biznesowym jest powiązana?
  • Jak dba się o równy dostęp do inicjatyw przez uczestników z różnych lokalizacji?

 

Program corporate wellnes „DOBRZE” jest wyróżniającym nas na rynku kompleksowym, długofalowym projektem, dzięki któremu dostarczamy pracownikom realną pomoc w dbaniu o dobrą jakość życia oraz wzmocnienie kondycji psychofizycznej dzięki wielu realizowanym cyklicznie aktywnościom i regularnym świadczeniom finansowanym przez pracodawcę.

W BNP Paribas Bank Polska podejście do zdrowia i dobrej kondycji naszych pracowników zawsze było ważne. W 2018 r., wraz z wprowadzeniem nowej strategii benefitowej i programu BEneFIT, podjęliśmy jeszcze bardziej świadome i długofalowe działania na rzecz kreowania przyjaznego środowiska pracy, poprawy kondycji psychofizyczej oraz bezpieczeństwa pracowników, a także ich bliskich. 

Strategia benefitowa BNP Paribas Bank Polska jest realizowana w ramach czterech filarów:

  • bezpieczeństwo,
  • zdrowie,
  • work-life balance,
  • przyjazne środowisko pracy.

Zapewniamy pracownikom dostęp do szeregu benefitów, inicjatyw, ofert, narzędzi i rozwiązań (stacjonarnych oraz mobilnych, realizowanych z wiodącymi partnerami na rynku), które wspierają pracowników w zakresie zarządzania zdrowiem, promują aktywność fizyczną, wzajemne inspirowanie się i realizację pasji. Wiele benefitów oferujemy w modelu umożliwiającym korzystanie z nich przez bliskich pracowników (partnerów, dzieci, seniorów), co pozwala zadbać o całe rodziny i ułatwia pracownikom harmonijne godzenie pracy zawodowej z życiem prywatnym. 

Program corporate wellness „DOBRZE”

W czasie pandemii szybko okazało się, że dobre samopoczucie, posiadanie satysfakcjonującej relacji z ludźmi, zdolność radzenia sobie z problemami oraz umiejętność dbania o kondycję fizyczną stały się towarem deficytowym. Okazywanie troski, wsparcia mentalnego oraz zapewnienie pracownikom poczucia bezpieczeństwa podczas pandemii, jak również po niej traktujemy jako współodpowiedzialność i obowiązek świadomego, nowoczesnego pracodawcy. 

Obecna, przedłużająca się sytuacja dla większości pracowników stanowi duże obciążenie psychiczne. Do codziennych wyzwań zawodowych i prywatnych dołączył lęk o zdrowie własne, bliskich oraz o przyszłość. Dodatkowo lockdown spowodował, że wiele dotychczasowych aktywności, w tym fizycznych, zostało ograniczonych bądź wstrzymanych.

Dlatego, aby zminimalizować niekorzystne skutki pandemii i maksymalnie wesprzeć pracowników, bardzo szybko zorganizowaliśmy szereg akcji wspierających kondycję psychofizyczną, bezpieczeństwo i rozwój pracowników oraz ich bliskich:  

  • Bank przygotował zestawienie kursów oraz materiałów edukacyjnych, aby wesprzeć rodziców w organizacji czasu dzieciom.
  • Posiadacze Karty Multisport mogli korzystać z dostępu do audiobooków, e-booków oraz wielu zajęć sportowych online.
  • Bank bardzo szybko udostępnił pracownikom telefoniczne wsparcie psychologiczne i wiele szkoleń: webinary dla menedżerów „Jak efektywnie pracować z domu?” czy wirtualne szkolenia rozwojowe na temat radzenia sobie z konfliktem czy stresem. 
  • W zakresie komunikacji uruchomiona została Kampania #zostanwdomu, która porusza tematy dotyczące zasad bezpieczeństwa i funkcjonowania w czasach pandemii. Zorganizowano także warsztaty z komunikacji empatycznej, zajęcia dla dzieci, wsparcie technologiczne pracowników. 

Jednak potrzebowaliśmy czegoś więcej. Pandemia spowodowała, że przyspieszyliśmy działania dotyczące uruchomienia kompleksowego programu corporate wellness, nad którym pracowaliśmy od początku 2020 r. Wdrożyliśmy go w czerwcu 2020 r. pod hasłem „DOBRZE”. Program wpisuje się w naszą inicjatywę „Banki Bliski Bliskim” oraz jest częścią filaru „Przyjazne środowisko pracy” strategii BEneFIT. To realna odpowiedź na potrzeby pracowników banku, a także ich bliskich w czasie pandemii. 

Z jakimi celami na poziomie biznesowym jest powiązana idea corporate wellness?

Program nazwaliśmy „DOBRZE”, ponieważ wellbeing to dobre samopoczucie, sztuka życia tak, żeby na większość pytań odpowiedź brzmiała „DOBRZE”. Trudno o bardziej pozytywne słowo – to zgoda, pochwała, afirmacja i wyraz szczęścia. 

To także świadectwo, że pracodawca troszczy się o pracowników i ich bliskich w sferze zarówno zawodowej, jak i prywatnej. Taka idea jest nam, jako świadomemu i odpowiedzialnemu pracodawcy, bardzo bliska. Programy wellness pozytywnie wpływają na realizację celów na poziomie biznesowym – dzięki wsparciu, jakie otrzymują pracownicy, rosną efektywność pracy, lojalność, zaangażowanie i satysfakcja, a wskaźniki nieobecności obniżają się. Czerpiemy z najlepszych światowych wzorców i praktyk.

Na jakie wsparcie mogą liczyć pracownicy w ramach udziałU w programie?

Program jest ułożony w oparciu o cztery filary zdrowia:

  • obniżenie stresu,
  • odżywianie,
  • aktywność,
  • regeneracja.

Jest realizowany z ekspertami firmy All for Body, która od dziesięciu lat wspiera pracodawców w tworzeniu programów wellnessowych, dopasowanych do potrzeb pracowników i kultury organizacyjnej danej firmy.

Program jest realną pomocą w dbaniu o dobrą jakość życia oraz wzmocnienie kondycji psychofizycznej. Pomaga:

  • zredukować stres,
  • uspokoić umysł,
  • uwalniać blokady fizyczne i emocjonalne,
  • zadbać o układ odpornościowy, zdrowe odżywianie,
  • poprawić wydolność organizmu,
  • zachęcić do aktywności fizycznej. 

Pracownicy mają możliwość wzięcia udziału w codziennych zajęciach/aktywnościach na Webex „Wstań od biurka” i „Wyciszenie przed snem” budujących zdrowe nawyki. Bardzo chętnie korzystają z finansowanych w całości przez bank regularnych porad online cenionych specjalistów: psychologów, dietetyków, trenerów sportowych i mentalnych. Organizujemy także cykliczne webinary na interesujące tematy z zakresu organizacji pracy, zdrowia, odżywiania i profilaktyki. Jako prelegentów webinarów zapraszamy cenionych na rynku ekspertów. O rosnącym zainteresowaniu spotkaniami z ekspertami świadczą statystyki, np. w webinarze „Mentalność i nawyki mistrzów, które wykorzystasz w rozwiązaniu wyzwań biznesowych” z Darią Abramowicz – psycholożką Igi Świątek, który zorganizowaliśmy w dwa tygodnie po zdobyciu przez Igę pucharu Rolland Garros, wzięło udział ponad 900 pracowników. W programie są także przewidziane strechingi i masaże stacjonarne, które z uwagi na pandemię realizujemy obecnie w bardzo ograniczonym zakresie, w oczekiwaniu na poprawę sytuacji pandemicznej.

Wdrażając program wellness „DOBRZE”, nie mieliśmy wątpliwości, że zyska wielu zwolenników. Obecnie skorzystało z niego już prawie 6,5 tys. pracownikówi ciągle dołączają nowe...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy