Z artykułu dowiesz się:
- Jakie błędy popełniają rekruterzy, jeśli chodzi o budowanie swojej marki?
- Od czego zacząć budowanie wizerunku rekrutera i jak zwiększać skuteczność tych działań?
- Jak budować sieć kontaktów zawodowych przy wykorzystaniu różnych narzędzi online?
Można wiele mówić i pisać na temat efektywnych działań employerbrandingowych – pięknej strony karierowej, ogłoszeń czy wymyślnych gadżetów na targach pracy. Ale w tej dyskusji umyka nam bardzo często fakt, że to rekruter jest w wielu przypadkach pierwszą linią kontaktu kandydata z firmą. Nawet najlepsza strategia employerbrandingowa będzie nieskuteczna, jeśli osoby prowadzące rekrutację nie zadbają o swoją markę.
Marka ma znaczenie
Marka osobista jest sumą doświadczeń, odczuć i opinii, które pojawiają się w umysłach innych ludzi (pracowników naszej firmy, menedżerów, kandydatów) na nasz widok lub na wspomnienie o naszej osobie. Można też posłużyć się kultowym już wyjaśnieniem założyciela Amazona – Jeffa Bezosa, według którego marka jest tym, co mówią o nas ludzie, kiedy nie ma nas w pokoju.
Posiadanie silnej marki osobistej z pewnością uwiarygadnia naszą firmę i wspiera pozostałe działania wizerunkowe. Sprawia, że wzbudzamy większe zaufanie i jesteśmy bardziej rozpoznawalni w określonej grupie odbiorców. Pozwala również łatwiej nawiązywać i budować relacje, a tym samym skuteczniej realizować projekty rekrutacyjne. W publikacji „Trendy HR 2016” przygotowanej przez serwis GoldenLine znajdziemy informację, że 88% rekruterów uważa personal branding za ważny aspekt ich pracy. Niestety, nie zawsze deklaracje idą w parze z działaniem. Przykładem może być nieprzygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, nieudzielanie informacji zwrotnej po takiej rozmowie lub wysyłanie niedopasowanych wiadomości rekrutacyjnych do kandydatów. Osoby zajmujące się rekrutacją często nie zdają sobie sprawy z tego, jak wiele w całym procesie zależy od nich. Warto wziąć sprawy w swoje ręce i już dziś prowadzić świadome działania personalbrandingowe, dzięki którym wyróżnimy się na tle konkurencji i skuteczniej będziemy konkurowali o uwagę kandydatów.
Strategia budowania marki osobistej rekrutera
#1 ANALIZA SYTUACJI WYJŚCIOWEJ
Silna marka potrzebuje równie silnych fundamentów. Dlatego też na początku tego procesu warto o nie zadbać, aby móc ruszyć dalej z kolejnymi działaniami. Jakie obszary warto rozpracować?
Poznanie siebie i szczere odpowiedzi na poniższe pytania:
- Co wychodzi mi najlepiej na świecie?
- Jakie są moje mocne i słabe stro...