Z artykułu dowiesz się:
- Dlaczego ludzie chcą mieć frajdę z tego, co robią i jak grywalizacja może im to dać?
- Jakie są główne błędy popełniane przy planowaniu szkoleń?
- Jak sprawić, by dzięki grywalizacji szkolenia firmowe stały się atrakcją dla pracowników?
Zacznijmy od posłuchania, jak motywują się chłopcy. Kiedy zaczynają grę, jeden krzyczy do drugiego: „Ja jestem Ronaldo, a ty będziesz Messi!”. W tym momencie gra nie jest już tylko kopaniem piłki na boisku – staje się meczem o wysoką stawkę. Co się zmieniło? Chłopcy weszli do czegoś, co w grywalizacji określamy mianem magicznego kręgu. To przestrzeń, w której obowiązują zupełnie inne reguły niż w „prawdziwym świecie”.
Przestrzeń ta może być:
- fizyczna – jak boisko do gry oddzielone od świata białymi liniami,
- reprezentatywna – jak szachownica czy jakakolwiek inna plansza,
- czysto mentalna – jeśli kiedykolwiek zd...