Komunikacja z kandydatami w pigułce

Strategia i wdrażanie

Rynek rekrutacji potrafi być bezwzględny. Zmniejszająca się stopa bezrobocia, a jednocześnie zwiększające się zapotrzebowanie na pracowników (ponad 570 000 ofert pracy opublikowanych na portalu Pracuj.pl w 2018 r. – o 7% więcej niż w 2017 r.1) jednoznacznie wskazują, że w wielu branżach coraz trudniej pozyskać kandydata. Z tego powodu firmy walczą o uwagę aplikujących, wydając coraz większe budżety na reklamę, promocję i benefity. Jednocześnie zdarza im się zapominać o najważniejszym aspekcie prowadzenia działań rekrutacyjnych – solidnej podstawie, czyli skrojonej na miarę komunikacji z kandydatem, która ma ogromny wpływ na postrzeganie pracodawcy. 

Audyt komunikacji

Warto wcielić się w kandydata i przejść całą ścieżkę rekrutacji. Dzięki temu można zauważyć, jak działają punkty styku aplikującego z firmą. Następnym krokiem jest rozpisanie cyklu komunikacji z kandydatem, gdzie można wypisać wszystkie wiadomości, jakie wychodzą od organizacji do aplikującego podczas całego procesu. 
Należy też zwrócić uwagę na sposób zwracania się do kandydata. Na przykład, jeżeli firma...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy