Dwustronna komunikacja

Temat Numeru

Kluczowym aspektem efektywnej komunikacji wewnętrznej jest zrozumienie różnicy między komunikowaniem a informowaniem. Często informację przekazywaną pracownikom za pośrednictwem jednostronnych kanałów nazywamy komunikatem. A to właśnie dwustronność w komunikacji jest kluczową różnicą pomiędzy informowaniem a komunikowaniem. Chcąc komunikować efektywnie, musimy pamiętać o wykorzystaniu tych kanałów, które taką wymianę zdań umożliwiają.

Z artykułu dowiesz się:

  •  Czym jest i jak działa Kaskada?
  •  Jakie możliwości dają spotkania kaskadowe?
  •  W jakich sytuacjach i w których firmach sprawdzi się Kaskada?

 

W fabryce GSK w Poznaniu od wielu już lat z sukcesem funkcjonują spotkania kaskadowe jako odrębny kanał komunikacyjny. Co miesiąc odbywają się one we wszystkich działach fabryki, a prowadzą je poszczególni menedżerowie lub liderzy. Nazwa spotkań sugeruje, że kluczowe jest kaskadowanie informacji z poziomu zespołu zarządzającego poprzez wszystkie szczeble organizacji do operatorów włącznie. Jednak tym, co szczególnie istotne, jest fakt, że w tym wypadku zakładamy też możliwość dyskusji, zbierania informacji zwrotnej i zgłoszenia wątpliwości, gdy zagadnienie nie jest zrozumiałe. Specyfiką pracy wielu firm produkcyjnych jest to, że pracownicy operacyjni nie pracują na co dzień przy komputerze, więc ich dostęp do e-maili czy intranetu jest ograniczony. Trzeba więc znaleźć inny sposób dotarcia do nich z ważnymi wiadomościami.

Jak to wygląda w praktyce?

1. Zbieranie informacji i zawartość prezentacji
Pod koniec każdego miesiąca wysyłam szefom ob...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy