Z artykułu dowiesz się:
- Czym się kierować podczas tworzenia raportów HR?
- Jak skrócić czas przygotowania i czytania raportów w organizacjach?
- Jakie są uniwersalne zasady komunikowania się w biznesie?
Tworząc raporty HR, zwykle kierujemy się własną intuicją, logiką i podpatrujemy, jak robią to inni. Staramy się przedstawić plan zatrudnienia czy kosztów osobowych, porównać z wykonaniem, pokazać miary HR, odchylenia, dane je z poprzedniego roku.
Nie mamy do tego żadnej instrukcji czy zasad, nie dysponujemy uniwersalnymi oznaczeniami, którymi kierują się takie profesje, jak architekci, elektrycy czy choćby muzycy. Dlaczego każdy muzyk, patrząc na nuty, jest w stanie zagrać swoją partię w orkiestrze? Dlaczego inżynierowie mają swój język porozumiewania się znakami technicznymi? Dlaczego kierowcy mają zasady zrozumiałe dla uczestników ruchu? Ponieważ zasady, standardowe oznaczenia, jednolite uzgodnienia są praktyczne, zrozumiałe i przyspieszają komunikowanie się.
Organizacja IBCS® Institute (International Business Communication Standards) podjęła się kilka lat temu wypracowania języka oznaczeń w biznesie, znajdując na całym świecie rzeszę zwolenników na co dzień zaj...