Zdalny onboarding to niepowtarzalna szansa do budowania pozytywnych doświadczeń nowych pracowników, bez zbędnego obciążania działu HR czy menedżera. Poznaj praktyczne wskazówki, na co zwrócić uwagę, by zdalny onboarding był przyjaznym procesem, wzmacniającym zaangażowanie i lojalność pracowników od ich pierwszych dni w Twojej firmie.
Widziałeś już tegoroczne reklamy firmy Google kierowane do potencjalnych kandydatów? Te, w których tata spokojnie zaprowadzi syna do przedszkola, a mama ma czas przytulić swoje maleństwo i, cytując przekaz reklamowy, „zadbać o swoje potrzeby, nie tylko zawodowe, ale i osobiste”?
Świetny marketing rekrutacyjny – tak jak w przypadku kampanii Google – pomaga przyciągnąć uwagę potencjalnego kandydata.
Ale od zainteresowanego kandydata do zaangażowanego pracownika jest długa podróż.
Zaraz na początku tej podróży znajduje się proces powitania nowego pracownika w firmie i wdrożenia go do roli, czyli onboarding. Przewiduje się, że do 2025 r. ponad 22% siły roboczej będzie pracować zdalnie (badanie Upwork). Nic więc dziwnego, że temat zdalnego onboardingu pozostaje na liście priorytetów wielu organizacji.
POLECAMY
Czy o zdalnym onboardingu powiedziano już wszystko i teraz potrafimy robić go dobrze?
Na rynek pracy co kilkanaście/kilkadziesiąt lat wkracza nowe pokolenie, a wraz z nim pojawiają się nowe wyzwania dla pracodawców, jak dopasować procesy wdrożenia. Onboarding, zwłaszcza zdalny, sam w sobie
jest procesem, który ciągle ewoluuje w odpowiedzi na sytuację rynkową i potrzeby firmy.
Pytani...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!