Polski know-how rozwija rynek benefitów pracowniczych
Hedepy for Business to nowa submarka, która łączy doświadczenie HearMe we współpracy z działami HR z międzynarodowym zasięgiem Hedepy, oferując firmom unikalny pakiet rozwiązań benefitowych. Umożliwia on pracodawcom z całego regionu CEE korzystanie z ustandaryzowanych usług wellbeingowych, obejmujących psychoterapię, coaching, dietetykę, fizjoterapię, webinaria, badania nastroju pracowników oraz analitykę trendów wellbeingowych w organizacji. Szczególnie istotna jest możliwość prowadzenia sesji oraz obsługi klientów w ponad 10 językach - co stanowi odpowiedź na potrzeby coraz bardziej różnorodnych kulturowo zespołów. Unikatową wartością nowego przedsięwzięcia jest partnerski model działania w środowisku biznesowym, wypracowany przez HearMe. Stanowi on, poza ekspertami oraz ponad 250 klientami, istotny wkład polskiego startupu w rozwój grupy.
Dobrostan pracowników – temat strategiczny dla HR
Połączenie HearMe i Hedepy zostało ogłoszona 8 września, w Światowy Dzień Wellbeingu - inicjatywy, która ma na celu zwrócenie uwagi na zdrowie oraz równowagę fizyczną i psychiczną. Idea, która jej przyświeca, zestawiona z wynikami badania dotyczącego samotności zawodowej, rzucają nowe światło na potrzebę tworzenia rozwiązań takich jak Hedepy for Business. To narzędzie, które pozwala na holistyczną opiekę nad pracownikami - począwszy od planowania aktywności, przez badania samopoczucia i raporty na temat dobrostanu zespołów, po spersonalizowane sesje i wsparcie w kryzysach. Tym samym Hedepy for Business wpisuje się w tkankę organizacji, stając się integralnym elementem jej strategii wellbeingwej.
Kompleksowy charakter Hedepy for Business sprawia, że jest to również skuteczne rozwiązanie w przeciwdziałaniu samotności w pracy - zjawisku, które przybiera rozmiary współczesnej epidemii. Samotność zawodową odczuwa aż 82% pracowników umysłowych w Polsce. Ponad 20% z nich to osoby wyobcowane kulturowo i językowo[1]. A to oznacza, że u podłoża tego zjawiska leży nie tylko brak relacji, ale również struktura organizacyjna firm, które coraz częściej sięgają po pracowników innych narodowości. Dla nich właśnie możliwość kontaktu z ekspertem, mówiącym w tym samym języku i posługującym się tym samym kodem kulturowo-społecznym, stanowi realne wsparcie. Hedepy for Business odpowiada na to wyzwanie, oferując dostęp do specjalistów także w językach obcych - co dla wielu pracowników z zagranicy staje się jedyną realną alternatywą przeciwdziałającą samotności.
Dzięki uważnej obserwacji rynku i setkami rozmów ze specjalistami HR, stworzyliśmy narzędzia, które realnie wspierają działy HR. To efekt naszego całościowego podejścia do benefitów wellbeingowych, elastycznie dopasowanych do zmieniających się potrzeb pracowników. W czasach, gdy samotność i izolacja stają się jednym z największych wyzwań dla pracodawców, ma to szczególne znaczenie. Tym bardziej cieszymy się, że właśnie w Światowy Dzień Wellbeingu możemy ogłosić połączenie sił i wspólną misję rozwijania Hedepy for Business w całym regionie CEE - mówi Katarzyna Gryzło, CEO HearMe.
Hedepy działa obecnie w 9 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Przed połączeniem z HearMe platforma koncentrowała się na terapiach indywidualnych. Polski startup wniósł swoją wiedzę i doświadczenie we współpracy z biznesem, poszerzając tym samym obszar działalności całej platformy. Twórcy HearMe - Adam Radzki i Katarzyna Gryzło, pozostają w strukturach kierowniczych Hedepy oraz stają się udziałowcami czeskiej spółki. Adam Radzki, współzałożyciel HearMe, jako Chief Growth Officer, skoncentruje się na rozwoju sprzedaży w Polsce oraz na działaniach związanych z kolejnymi M&A. Katarzyna Gryzło pokieruje marketingiem B2B całej grupy, projektując na inne rynki modele biznesowe wypracowane w Polsce. Przyczyni się to do realizacji strategii rozwoju Hedepy, która opiera się na dwóch filarach - silniejszym łączeniu opieki online z formą stacjonarną oraz większym wykorzystaniu sztucznej inteligencji tam, gdzie jest to możliwe.
Połączenie z HearMe pozwala nam dostarczać innowacje firmom, które chcą realnie dbać o dobrostan pracowników. Widzimy w tym obszarze ogromny potencjał, zarówno w skali biznesowej, jak i społecznej. Połączenie naszych kompetencji i stworzenie rozwiązań unikalnych w skali europejskiej zwiększa nasz potencjał, zarówno merytoryczny jak i inwestycyjny - dodaje Lukáš Krčil, CEO i współzałożyciel Hedepy.
[1] https://swresearch.pl/news/technologia-lagodzi-samotnosc-w-firmach